zaterdag 5 januari 2013

Karin Slaughter - Genadeloos






















Beschrijving:
Will Trent lijkt, gesterkt door zijn liefde voor Sara, eindelijk afscheid te kunnen nemen van zijn verleden. Maar wanneer Amanda Wagner hem bewust buiten het onderzoek naar de moord op een jonge studente houdt, ontdekt hij dat het verleden hem nooit met rust zal laten. Will verricht zijn eigen speurwerk en keert daarvoor terug naar het weeshuis waar hij ooit opgroeide. Daar treft hij onverwacht Amanda aan.
De moord op de studente vertoont verrassende gelijkenissen met de eerste zaak die Amanda ooit onder haar hoede nam, als een van de eerste politievrouwen binnen het corps. Een zaak die direct verband hield met het geheim rond de geboorte van Will. Ze zullen beiden de demonen uit hun verleden moeten verslaan om te voorkomen dat er zich in Atlanta een nog grotere ramp zal voltrekken.

Al eerder heb ik eens vermeld dat Karin Slaughter een van mijn favoriete schrijfsters is.
Dit laatste boek (tot nu toe) is ook weer een juweeltje.
Het is het 12e deel in de zogenaamde Georgia-reeks. Ze heeft meerdere series geschreven en het klaar gespeeld om op een gegeven moment de karakters van de verschillende series met elkaar te verweven in nieuwe delen. Series die je eigenlijk eens voor de aardigheid zou moeten lezen als je er de tijd (en zin natuurlijk;-)) voor hebt.
Geloof me, na het 1e deel ben je verslaafd, radeloos verloren, als een junk wacht je op je volgende Slaughter-shot (bij wijze van spreken dan).
En wat duurt het dan lang voor het volgende deel weer verschijnt. En verschijnt het dan eenmaal dan heb je het in no-time verslonden. Eigenlijk kun je wel zeggen dat ze genadeloos is voor haar lezers. Je wil steeds maar verder lezen in het boek tot het bijna uit is. Dan probeer je het einde zo lang mogelijk te rekken (of ben ik nu een complete idioot om hardop te zeggen dat ik dit altijd doe met superboeken :-P). Maar uiteindelijk is daar dan toch de laatste punt achter de laatste zin.
En dan ….. zucht ik altijd heel diep en kijk op haar site hoever ze met de volgende is.
Conclusie – Yep, compleet verslaafd!!

Ik zal voor het gemak even de link naar haar wiki-pagina erbij zetten voor het totale overzicht, voor het geval je overenthousiast raakt;-)

Karin Slaughter <------- Klik

Kijk ook voor evt. beschikbaarheid of reserveer: Bibliocenter
(reserveer dan maar meteen meerdere delen, je bent gewaarschuwd ;-))

©José '13

2 opmerkingen:

  1. Dit is het enige wat ik nog moet lezen van Slaughter. En ik ben zeer benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond hem weer grandioos! Maar dat had je al door denk ik ;-)

      Verwijderen