vrijdag 18 januari 2013

Dag 2






#30DaysSongChallenge
Dag 2: Je minst favoriete liedje. (Gerard Ekdom)
Ik zou hier een heel leger minst favorieten kunnen zetten, maar ik omschrijf mijn algehele gevoel in 120 woorden;-)



Paniekerig keek ze naar de eindeloze sliert mensen, gevangen tussen gedrang en monotone bewegingen.
Geestdodend voelde het, de sleur in zogenaamde muzikale ritmes die voor haar gevoel allemaal hetzelfde klonken.
Geen verandering van klanken die haar lijf en hoofd zo graag voelden.
Geen opzwepend tempo noch een adembenemende aaneenschakeling van prachtige zinnen die haar hart en ziel raakten. Niks!
De massa voerde haar mee, ze kon geen kant meer op.
Tonen golfden over haar heen als een koude windvlaag in december, ijzig koud zonder gevoel.
Benauwdheid benam haar adem.

Complete chaos deed haar angstig ontwaken. Zweetdruppels. Pure ontzetting. Haar ergste nachtmerrie.
No way. Voor haar absoluut GEEN piratenfestijn met eentonig vertoon.
Geen basale Hollandse dijenkletsers, aan haar lijf geen polonaise !! ;-)

©José '13

(oren dicht!!)



10 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de waarschuwing vooraf na de eerste tonen gelijk mijn oren dicht gedaan ;)

    Ik heb niets tegen Nederlandstalige liedjes, er zijn er zeker een paar die mijn hart raken.

    Op naar Song nummer 3!
    Groetjes,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan! Ik klikte ook na de eerste noot weg hoor;-)
      Er zijn inderdaad veel Nederlandstalige die echt wel heel erg mooi zijn, maar die vind je nooit op een Piratenfestijn waarschijnlijk.

      Yes, op naar nummer 3, heb er zin in;-)
      Groetjes terug!

      Verwijderen
  2. Deze valt toch wel mee, een paar biertjes, een oranje jak, slinger om je nek? Ander woord is toch carnaval ;-))

    Ik vind ook niet alles mooi maar kan toch ook heel veel nederlandse liedjes waarderen nuchter en niet nuchter.

    Fijn weekend Jose,
    Geniet er van, gaat het al beter met je knie?

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ja carnaval, maar gek genoeg vier ik dat ook liever in een kroeg waar ze dan geen carnavalsmuziek draaien ... En het scheelt inderdaad als je gedronken hebt, dan klinkt bijna alles goed! (maar zelfs dan word ik niet blij van die muziek;-))

      Knie gaat al een stuk beter, kan zelfs alweer normaal een trap op zonder dat tree voor tree te doen. Alleen autorijden is een crime nog, blij met mijn privé-chauffeurs dus;-)

      Verwijderen
  3. Haha, ik durf hem niet te openen, het is teveel voor mijn gevoelige oortjes! Mijn broek zakt al af als ik de titel lees...ik moet professioneel al heel veel naar deze rotzooi luisteren, net als K3 en Kabouter Plop die door de Vlaamse maatschappij geproduceerd worden aan de lopende band. Het zal wel dat er hele volksstammen van genieten, fijn voor ze. Ik pas even... Gr. Robert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi dicht laten dan!! :-P
      Kan me voorstellen dat je alle K3 liedjes uit je hoofd kent, meteen een leuk antwoord op dag 8 dus! :-P

      Groetjes terug :-)

      Verwijderen
  4. Inderdaad afgrijselijk heb hem na enkele minuten gesloten, maar je woorden spreken boekdelen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha, knap dat je het nog een paar minuten vol hield! ;-)

      Verwijderen
  5. Oei zag dat ik nog geen volgers was terwijl je wel in de lijst met mijn blogs voorkomt op mijn blog even veranderinge in gebracht

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jawel je stond er al lang tussen Yvon, maar Blogger zit af en toe te Kl***** volgens mij. Ik had hetzelfde bij jou laatst. Maar alles komt wel weer goed (als we geduld hebben denk ik;-))

      Verwijderen