vrijdag 25 januari 2013

Dag 9


#30DaysSongChallenge

Dag 9
Een liedje waar je op kunt dansen. (Domien Verschuuren)

Tja, eigenlijk is heel veel muziek dansbaar natuurlijk.
Maar wat voor genre vind je nu het meest verleidend tot dansen of enigszins bewegen.
Het type muziek waar je voeten/hoofd of armen eigenlijk hun eigen ritme al aangeven.
Music for the soul, oftewel oldskool Soul en Funk en R&B.

Eigenlijk kan ik wel concluderen dat ik een echte Soul-Master had, nou ja, laten we zeggen hij had er veel verstand van en was een echte kenner en genieter, nog steeds trouwens.

Vroegah, toen we nog snotjong waren ging ik vaak met grote zus en haar vriend, inmiddels sinds mensenheugenis genoemd mijn zwager, naar een café/kroeg/donkerbruin hok annex bar of hoe je het ook mocht noemen.
(We waren er ook wel ooit te vinden als dat echt niet de bedoeling was, zo herinner ik me bijvoorbeeld een keer een nachtmis met Kerst die waarschijnlijk gezelliger was in de kroeg dan in de kerk waar we eigenlijk zouden moeten zijn :-P)
De muziek was altijd geweldig, vrij nieuw en voornamelijk Soul, R&B en Funk.
Zwager nam ons ook wel eens mee naar “de stad”, wij als dorpelingen vonden toentertijd Weert al heel wat, waar een paar echte “Soultentjes” zaten.
De sfeer van Antilliaanse/Afro-American warmte. Divi Divi heette er 1 en de ander heb ik geen flauw idee meer van.
Later zocht ik het toch iets meer in de “rockafdeling” maar nog steeds met als goede 2e de soul R&B en funk.
Maar ik dwaal weer af volgens mij …. ;-)

Het eerste liedje dat me te binnen schoot op de hamvraag van de dag is dus met een beetje dank richting zwager a.k.a Soul-master;-)

©José '13



8 opmerkingen:

  1. Ik heb maar één woord: heerlijk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer super om te lezen, over het hoe en wat omtrent je dansnummer, met dit soort muziek heb ik zelf weinig, kan er wel naar luisteren, maar zal er nooit ene cd van kopen, wat dat betreft ben ik toch meer de rockbitch

    Groetjes Yvon (die vanmorgen je bericht aan het zoeken was, maar er nog niet opstond ik plan het nl al van tevoren in die van morgen heb ik net klaar gezet dus om 7.00 uur staat hij online als ik nog hopelijk op bed lig

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vergeet soms om hem gewoon te plannen, beetje vergeetachtig;-)

      Verwijderen
  3. Ja, t'is moeilijk om stil te blijven staan... heerlijk nummer. Dus mijn beentjes gaan van de vloer :)

    Fijn weekend,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Doet me denken aan Earth and Fire, de stijl van de muziek met een grote band erbij.
    Weetje wat ik wel lekker vind van de muziek van onze tijd, of wat ik er aan heb overgehouden is dat ik eigenlijk van heel veel muziek hou, niet een specifieke richting.

    Swing jij maar lekker het weekend door,
    liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies, omdat wij eigenlijk al van allerlei richtingen hebben meegemaakt heb je automatisch een breed "gebied" dat je waardeert! Als het maar muziek is;-)

      Jij ook een fijn weekend!!

      Verwijderen