woensdag 23 januari 2013

Dag 7


#30DaysSongChallenge

Dag 7
Een liedje dat je aan een bepaald evenement doet denken. (Claudia de Breij).

Een evenement zoals er in je leven waarschijnlijk verschillende voorbij komen.
En toch had deze iets heel erg speciaals.
Ik hoor je nu denken, kwam dat door 1 bepaald liedje? Ja dat kwam door 1 bepaald liedje.

Decor: Jaap Edenhal in Amsterdam
Datum: Ergens begin '80 (geloof ik)
Evenement: Een doorsnee kappersbeurs
Knaller van de dag: Geen idee wat er gepresenteerd werd of wat voor demonstratie een bepaald merk trachtte te slijten. Maar het “doek” ging op en er kwam ineens een heel erg statisch model op onder begeleiding van dit muziekje.

Bij de eerste toon was ik verkocht en heb van die hele toestanden op het podium echt niks, nakkes, nada, niente meer mee gekregen. Impressed tot op het bot, het knalde vanuit allerlei speakers uit verschillende windrichtingen keihard op me af. Ik kreeg spontaan kippenvel, en dat wil bij mij zeggen dat het er inhakt.
Volgens mij heb ik toen voor de sier nog maar een borstel gekocht, ik had verder ook geen idee wat ik er deed;-)

Dit is echt heel erg lang mijn all-time favourite geweest, tot ik ontdekte dat er meer moois was en is;-)

©José '13


6 opmerkingen:

  1. Is ook een geweldig nummer nog steeds, leuk om te lezen hoe en waarom het indruk op je gemaakt heeft heb je die borstel nog???

    Groetjes yvon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neuh die borstel is al lang versleten, net als wij werd ie ook wat ouder;-)

      Verwijderen
  2. Het is not my all time favorite maar ik kan me wel voorstellen dat het indruk maakt als je nog zoooooooo jong bent ;-)in 1984

    Liefs
    Tanja

    Ik heb er een paar gemist dus ga nu even kijken of lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb eens zitten tellen, maar het was volgens mij zelfs in 1981 .... PIEPjong dus;-)

      Snotneuzen waren we toen nog :-P

      Verwijderen
  3. Ach, die Jaap Edenhal. Stop er een enorme hoeveelheid kappers, lees Dolly Dot-achtige meiden en wat nichten samen en je hebt meteen de sfeer te pakken. Eén liedje kan je al compleet onderuit halen, zo zie je maar hoe krachtig muziek kan werken. Geweldig! Die borstel is natuurlijk dan van ondergeschikt belang. Ik kocht er vroeger een enorme poster met kapsels, die mijn baas wilde hebben voor in de zaak, de krent. Nou, mooi niet dus...haha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whahahah, volgens mij was jij er dus ook ooit;-)

    BeantwoordenVerwijderen