maandag 21 januari 2013

Dag 5

#30DaysSongChallenge

Dag 5
Een liedje dat je aan iemand doet denken. (Bert van Lent)

 
De beginklanken bezorgen me al meteen een portie kippenvel.
Ik kan het niet meer horen zonder dat ik aan een crematie denk van iemand.
De hartverscheurende lyrics, de vraag aan iemand om alsjeblieft nog niet te gaan omdat het simpelweg veel te vroeg is om te gaan. Dat is het altijd natuurlijk.
Maar het plotselinge, abrupte einde van iemands leven slaat soms in als een bom.
Vooral als het mensen betreft die nog een heel verhaal voor zich zouden moeten hebben.
Dus bij de vraag welk liedje doet je aan iemand denken, kwam deze als eerste, spontaan boven drijven.

©José '13



8 opmerkingen:

  1. Ik heb eigenlijk nooit zo nagedacht over de betekenis van dit lied, blerrde het vroeger gewoon mee, vond het gewoon mooi, maar nu na het lezen van je tekst ben ik even Sprakeloos

    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja precies Yvon, dat had ik ook altijd. Het is ook heel aanstekelijk om mee te blèren! Maar zo zie je maar dat iedereen een eigen invulling of gedachte heeft bij een liedje, ik blèr het ook niet meer mee eerlijk gezegd :-(
    Wel mooi om alle gedachten te lezen bij anderen.

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was een heel mooi nummer maar ook voor mij heeft het een ander betekenis gekregen, doet het zelfs pijn om er naar te luisteren, zo zie je maar wat muziek met je kan doen en hoe belangrijk muziek is voor mensen.

    Toch zeg ik bedankt Jose, want het bracht het pijnlijke gevoel van toen even terug maar ook het besef hoe goed ik het nu heb.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Music is emotion without restrictions - ieder zijn invulling.
      Blij dat de pijn je toch ook naar geluksbesef brengt.

      *Knuffel*

      Verwijderen
  4. Mooi liedje! Al werd ik altijd wat afgeleid door dat kekke homootje in zakformaat. Maar de woorden...prachtig! Wat doet muziek toch altijd veel he? Zet van alles vast in die grijze massa boven, een enorm opslagruimte van herinneringen en alles wat er aan vast geplakt zit...Robert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad een kek klein homootje, maar wat een strot!;-)
      Ik weet soms bij god niet wat ik moet kiezen omdat er zoveel door elkaar door mijn hoofd galmen. Maar memories zat ... dat vind ik er ook wel het leuke aan! :-)

      Verwijderen
  5. Prachtig lied! Lied-teksten zijn, net als citaten, in mijn leven altijd een soort vertaling geweest van mijn emoties en bijbehorende herinneringen. En soms gewoon, a stroll down Memory Lane:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja helemaal eens met jou slim mens! ;-) En die Stroll is af en toe wel eens heel erg fijn! :-)

      Verwijderen