woensdag 16 januari 2013

Uitdaging


30 Days-Song-Challenge



Op de site van 3FM kwam ik een leuke uitdaging tegen (blijkbaar was die challenge wereldwijd maar ik zag hem laatst pas per toeval).

Weliswaar een uitdaging uit 2011, maar dat maakt niks uit, dat kan de pret niet drukken :-P

30 Vragen gesteld door de DJ's van 3 FM, waarop ik ga proberen een muzikaal antwoord te geven. Ik ga het proberen te verpakken in een dichtsel, fictief of waargebeurd verhaaltje of gewoon een gedachtegang die leidt naar mijn gekozen song van de bewuste dag. 
 
Dit is de lijst met vragen (misschien wil jij het ook proberen:-)):



Dag 1: Je favoriete liedje. (Michiel Veenstra)

Dag 2: Je minst favoriete liedje. (Gerard Ekdom)

Dag 3: Een liedje waar je blij van wordt. (Eric Corton)

Dag 4: Een liedje waar je bedroefd van wordt. (Gerard Ekdom)

Dag 5: Een liedje dat je aan iemand doet denken. (Bert van Lent)

Dag 6: Een liedje dat je aan een plek doet denken. (Michiel Veenstra)

Dag 7: Een liedje dat je aan een bepaald evenement doet denken. (Claudia de Breij)

Dag 8: Een liedje waarvan je alle woorden kent. (Gerard Ekdom)

Dag 9: Een liedje waar je op kunt dansen. (Domien Verschuuren)

Dag 10: Een liedje waarvan je in slaap valt. (Gerard Ekdom)

Dag 11: Een liedje van je favoriet band. (Eric Corton)

Dag 12: Een liedje van een band die je haat. (Timur Perlin)

Dag 13: Jouw Guilty Pleasure. (Domien Verschuuren)

Dag 14: Een liedje waarvan niemand verwacht dat jij hem leuk vindt. (Eric Corton)

Dag 15: Een liedje dat JOU omschrijft. (Timur Perlin)

Dag 16: Een liedje waar je vroeger gek op was, maar dat je nu haat. (Coen en Sander)

Dag 17: Een liedje dat je heel vaak op de radio hoort. (Claudia de Breij)

Dag 18: Een liedje dat je graag op de radio had gehoord. (Coen en Sander)

Dag 19: Een liedje van je favoriete album. (Bert van Lent)

Dag 20: Een liedje waar je naar luistert als je boos bent. (Timur Perlin)

Dag 21: Een liedje waar je naar luistert als je gelukkig bent. (Coen en Sander)

Dag 22: Een liedje waar je naar luistert als je in de put zit. (Domien Verschuuren)

Dag 23: Een liedje dat je op je bruiloft wilt laten spelen. (Timur Perlin)

Dag 24: Een liedje dat je op je begrafenis wilt laten spelen. (Michiel Veenstra)

Dag 25: Een liedje dat je laat lachen. (Claudia de Breij)

Dag 26: Een liedje dat jij kunt spelen op een instrument. (Domien Verschuuren)

Dag 27: Een liedje waarvan je zou willen dat je het spelen kon. (Eric Corton)

Dag 28: Een liedje waardoor jij je schuldig voelt. (Michiel Veenstra)

Dag 29: Een liedje uit je jeugd. (Bert van Lent)

Dag 30: Je favoriete liedje van exact een jaar geleden. (Claudia de Breij)



Leuke vragen maar probeer maar eens het bijpassende liedje en gevoel er bij te zoeken.

Titels en melodieën buitelen nu al als een dolle door mijn hoofd, maar ik ga serieus een poging doen om het voor elkaar te krijgen.

Ik heb niet echt een muzikale voorkeur, het heeft bij mij altijd meer te maken met de “mood” van het moment. Het kan bijvoorbeeld variëren van Hardrock tot Funk of oldskool Soul tot Metal of Softrock. Mijn heeeeeel erg brede muzieksmaak lijkt me dan ook moeilijk te vangen in slechts 30 vragen. Ik denk dat ik dan het beste de song kan gebruiken die als allereerste in me op komt op het moment dat ik de vraag op de bewuste dag lees.

Momentopnames dus …..



Als je zin hebt kun je lekker meedoen!

Al schrijf je er niks bij, maar zet je alleen een clip per dag bijvoorbeeld.

Dat kun je natuurlijk ook op je Facebook, zo trakteer je je vrienden iedere dag op een muziekje dat voor jou een antwoord is op een bepaalde vraag en hun misschien een heel ander antwoord hebben op diezelfde vraag …... spinning in musical circles – always fun!

Gaaf om te zien wat er voor verschillende smaken en stijlen voorbij komen.



Neuriet alvast een groet ;-)


©José '13


5 opmerkingen:

  1. Wat een bijzondere Challenge,José. Ik ben benieuwd hoe jouw lijst eruit gaat zien.

    Ik moet afhaken, druk, druk, druk. Zwak excuus, ik weet het. Misschien op een ander tijdstip ;)

    Neurie ze!
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bent ook megadruk met je sfeerbeelden;-)
    En ik neurie me suf :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk idee, Josè , kom er helaas ook niet aan toe maar zeg nooit nooit .
    Enne die tandartsstoel is bij kivit van haaften???

    Groetjes yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk José! Zou ik ook eens moeten gaan doen. Weet alleen niet of het 30 dagen achter elkaar gaat lukken...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geeft ook niks als er wat dagen tussen zitten hoor;-) Wel leuk om te lezen!!

      Verwijderen