vrijdag 1 november 2013

Halloween


31 oktober was het Halloween dus ken je een liedje of een band(naam) die daar iets mee te maken zou kunnen hebben?

Hehehe ….. zolang het maar creepy is lijkt me alles geoorloofd in deze vraag.
En damn wat lopen er een engerds rond in deze muzikale wereld ;-)
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ook hun liedjes of stemmen ook maar enigszins eng zijn :-P
Welke hoek zou je kunnen zoeken? Iets met pompoenen, verkleedpartijtjes, griezelen, heksen, en ga zo maar door.
Na een -creepsessie- met zoon waarbij van alles over de tafel vloog qua titels zoals gewoonlijk, ja we hebben vaak dezelfde rare muziekkronkels, kwamen we op de ultieme band.
Band inderdaad, want qua creepyness hebben(hadden) ze wel een paar liedjes die zeer zeker in aanmerking komen. Een band die al in 1977 opgericht werd, en een soort van horror met heftige punk combineerde. Vaak bloederig qua clips en erg zwarte teksten zullen we maar zeggen.
Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik niet echt een liefhebber ben van horror- , griezel- of sowieso enge films, dus de titel die ik koos van hun lange lijst is waarschijnlijk in mijn onderbewustzijn de reflex die ik zou uiten als ik naar een scary movie zou kijken.
Clip is een beetje creepy dus, maar de gave stem van Glenn Danzig (ja inderdaad die van de band Danzig;-)) maakt heeeel veel goed!!

The Misfits dus met Scream!!!!! WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA (grapje).

©José '13



4 opmerkingen:

  1. Helaas, niet mijn muziek, maar de clip is scarry en zeker dat lachje op het laatst, haha. deed me denken aan een band weet hun naam niet meer, die speelde enkele jaren op nirwana (lierop) die met zogenaamd bloed gooide) heb er ergens nog foto`s van hoe Dylan er toen uitzag, net zo scarry.

    Toedels, yvon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind hem wel super, maar gelukkig dat smaken verschillen ;-)
      Op Nirwana? Daar komen over het algemeen toch niet zo'n heftige bands, was het niet Graspop of Fortarock?
      Maakt ook niet uit, boeiend ;-)

      Verwijderen
  2. Nou, ik heb nou eenmaal niets met Halloween... en dus ook niets met creepy muziek. Van mij had het in de V.S. mogen blijven!!

    Groetjes,
    Toos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er ook niks mee Toos, maar was wel een leuke muzikale vraag ;-)

      Fijne zondag!!

      Verwijderen