donderdag 31 oktober 2013

November/Movember/Phovember ...


Zojuist zag ik een leuke uitdaging voorbij komen in een tweet van Michiel Veenstra.
Echt een uitdaging voor de fotografen onder ons, of de mensen die gewoon af en toe graag een foto maken en met ons delen.

November is al een paar jaar tot Movember omgedoopt zoals de meesten wel weten, mannen laten dan hun snor groeien in het kader van awareness van prostaatkanker. Prostaatkanker komt vaak voor in Nederland. Jaarlijks wordt er in Nederland bij meer dan 10.000 mannen prostaatkanker vastgesteld. In meer dan 70% van de gevallen gaat het om mannen van 65 jaar of ouder. Dus dat zijn aanzienlijke getallen! Vandaar de snor, zoals Pink ribbon bij vrouwen zeg maar (makkelijk door de bocht, maar je snapt wat ik bedoel).

Maar aangezien niet iedereen een snor kan laten groeien of dat, zoals bij ons vrouwen, ook absoluut niet zou willen natuurlijk, heeft iemand (geen flauw idee wie!) november ook aangegrepen om een leuke uitdaging voor te stellen.
November – A photo a day …....
Misschien leuk om daar aan mee te doen op je Blogger, Facebook, Twitter of waar dan ook, misschien zelfs een November-Board op Pinterest …. ik roep maar wat!!

Zal ik gewoon het lijstje even hier neer kliederen? De originele foto staat hierboven maar zal het even in een handig Nederlands lijstje zetten voor het gemak.

1- Iets dat begint met een C
2- Een kleur
3- Je ontbijt
4- Tv/tv-programma
5- 5Uur
6- Een favoriet voorwerp
7- Een reflectie of weerspiegeling
8- Iets dat je iedere dag doet
9- Iets kleins
10- Iets waar je niet zonder kan of wil leven
11- De nacht
12- Een drankje
13- Waar je sliep
14- Iets dat je zelf hebt gemaakt
15- Iets dat in je tas zit
16- Het uitzicht vanuit je raam
17- Het laatste dat je gekocht hebt
18- Iets dat in je laatste weekend gebeurde, plaats vond
19- Iets te geks/geweldigs
20- Iets van je werk of hobby
21- Iets dat je aan had vandaag
22- Iets waar je dankbaar voor bent
23- Iets zwarts
24- Een geluid dat je hoorde (waar kwam het vandaan)
25- Een luchtfoto
26- Een kijkje in je keukenkastje
27- Een boom
28- Een voertuig
29- Iets groots
30- Iets dat aan je muur hangt

Tadaaaaaa, 30 fotomomenten om een maand mee te vullen.
Niks moet alles mag, maar misschien heb je na het lezen van het lijstje wel zin om dit te doen.
Ik zie het vanzelf wel ergens voorbij komen denk ik, sommigen kunnen nu eenmaal geen uitdaging laten liggen ;-)
En het hoeft echt niet professioneel of zo hoor!! Gewoon met je telefoon of wat jij wil is ook prima! Het gaat uiteindelijk om de lol die je er aan beleeft!
Schiet/klik maar een eind raak! Hoe komischer/raarder/onnozeler/lachwekkender hoe beter (vind ik tenminste, maar de meningen zullen daarin wel uiteen lopen ;-))

Groetjesss José

4 opmerkingen:

  1. o, dit is weer gaaf Jose, moet mijn camera maar beneden leggen voorlopig , heb er twee, maar eentje heeft amy tijdelijk te leen omdat die van hun naar nikon terug is. Maar ik doe mee, als foto gek.

    Super, groetjes yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee!! Ik wil ook wel een poging wagen...... althans eraan beginnen. We zien wel hoever we komen...

    Groetjes,
    Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker een leuk idee, alleen ben ik niet iemand die dagelijks foto's maakt. Ik ga het wel volgen, krijg ik misschien weer wat inspiratie.

    Liefs,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga lekker komen kijken en meegenieten bij jou! Ik heb, sinds mijn burn-out van 2 jaar geleden, nog steeds een beetje een broertje dood aan 'verplichtingen in hobby's' (jammer, kan ik nog niet zo goed onder de knie krijgen, ik sla dan toe en heb helemaal geen zin meer om het dan te maken, stom hé) maar ik zie het wel volledig zitten met jouw foto's mee te genieten, Go Joséé!

    BeantwoordenVerwijderen