zaterdag 9 november 2013

Dag 9

Phovember the ninth!!

Small

Dat kan van alles zijn natuurlijk, iets kleins, iemand die klein is  .... zoek maar iets.
En zoeken werd het voor vandaag.
Eerste ding waar ik aan dacht was het kopje van een knopspeld, ja ik weet wel dat er echt nog wel kleiner spul bestaat, maar een knopspeld zoeken was voor mij dus letterlijk en figuurlijk onderduiken in de alom bekende hooiberg.
Nee ik leef niet op een boerderij, maar de hooiberg zit hem in het feit dat ik die knopspelden dus nooit gebruik (zou niet zo 1-2-3 kunnen zeggen waarvoor tenminste).
Maar ik wist zeker dat ik ze had! Ergens! Maar waar!!??
Na wat heen en weer gespeur dacht ik ineens aan mijn Oma's toverblikje.
Toverblikje? Ja toverblikje, want op de een of andere manier tover ik daar altijd dingen uit tevoorschijn die ik zelf nooit gebruik maar zij dus wel met heel erg regelmatige regelmaat.
Knopen die ze van afgedankte kleding haalde, ritsen die ze uit een rok tornde, ja zelfs elastiek voor in onderbroeken zit in dat blikje (ongebruikte, dat dan weer wel ;-))! Naalden voor in de naaimachine (die ik niet eens heb), stopnaalden om sokken te stoppen ... en zo allemaal van die dingen, dingen die ze vroeger maar heel gewoon vonden en altijd ergens in de buurt hadden staan omdat er van alles hersteld werd in plaats van het meteen weg pleuren (zoals ik dat doe -bloos- ).
Ik herinner me zelfs dat ze een aardappel in een sok deed zodat de hak gestopt kon worden.
Het oude handwerken omdat het goedkoper was dan nieuw, en dat kon bruin niet zo goed trekken zeg maar.
Raad eens wat ik vond in dat blikje? Een knopspeld!! En niet een lullig knopspeldje, maar een compleet kussen op een bakje vol met spelden!! Ow lucky me!!!! ;-)
Enigszins mijmerend, dacht ik aan mijn Oma en de erfenis die ze me na liet, een blikje vol herinneringen. Gedachten kwamen boven drijven, de fijne tijd die we met haar hadden, maar ook de minder leuke dingen natuurlijk die ze allemaal mee heeft gemaakt en waar ze altijd over vertelde.
Maar uiteindelijk had ik toch dat rottige knopspeldje gevonden, klein maar fijn! 
Zo zie je maar dat iets kleins van onschatbare waarde kan zijn ....

Het beruchte kopje van de knopspeld dus ..... :-P



©José '13

Exclusief voor Yvon zodat ze ziet dat het geen spijkertje is dan maar de hele rataplan op een collage ... :-P

 

6 opmerkingen:

  1. je kan wel zeggen dat het ene knopspeld is maar het kan ook ene spijkertje zijn, had je misschien niet zolang hoeven te zoeken, maar had je deze herinneringen wel niet gehad, zit dus ook weer wat in.

    Leuk gezocht.

    Groetjes yvon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo U ziet gij ongelovige Thomas, een kopje van de knopspeld :-P

      Verwijderen
  2. Het zijn niet de dingen die ertoe doen, maar de herinneringen die erbij horen....
    Zo heeft iedereen wel zijn dierbare kleinoden. Een blikken trommeltje met inhoud van weleer of het juwelenkistje van moeder dat je als kind onweerstaanbaar fascineerde..... Leuk, dat zo'n foto-uitdaging zoveel oproept!!

    Gr, Toos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker leuk! Ik vind het wel een uitdaging om alleen al iets goed in beeld te krijgen met mijn telefoon, vandaar ook mijn wazige plaatjes denk ik ;-)

      Verwijderen
  3. Wat een heerlijk toverblikje is dat! Ik heb ook zo een deel spulletjes van mijn oma bewaard, waar ik nooit iets mee zal doen, maar gewoon heel fijn voor de herinneringen. Proficiat voor het vinden na het harde zoeken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yay!! ;-)
      Zeker leuk, iets kleins met een grootse inhoud.
      Ik hecht niet snel aan dingen, maar van sommige dingen doe ik nooit afstand :-)

      Verwijderen