maandag 18 november 2013

Isa Hoes - Toen ik je zag ....






















Beschrijving:
Het verhaal over leven met een echtgenoot die leed aan depressiviteit, maar bovenal een portret van twee mensen die zielsveel van elkaar hebben gehouden.

Isa Hoes en Antonie Kamerling ontmoeten elkaar voor het eerst tijdens de audities van Goede Tijden, Slechte Tijden. De soap wordt een groot succes en Antonie is als hartenbreker Peter Kelder al snel razend populair. Antonie en Isa worden verliefd en leiden samen een vrijgevochten leven, terwijl ze de ene rol na de andere spelen in televisieseries, speelfilms, toneelstukken en musicals. De buitenwereld ziet een stralend stel voor de camera s, maar privé gaat Antonie gebukt onder een zware neerslachtigheid. Terwijl deze depressies zich steeds vaker voordoen, probeert Isa haar gezin bij elkaar te houden, tot Antonie op 6 oktober 2010 besluit zijn leven te beëindigen.


Het leven van de sterren, beroemde mensen, BN-ers en noem het allemaal maar op, het lijkt voor de buitenwereld een en al glitter en glamour, rozengeur en maneschijn, leven met een gouden randje.
Dat dat niet altijd het geval hoeft te zijn heeft Isa Hoes in haar boek op een mooie, respectvolle maar zeer indrukwekkende wijze verwoord.
Bovenal straalt het geluk en de liefde voor mij er torenhoog boven uit.
Twee mensen die voor elkaar gemaakt zijn, die van het leven genieten en er alles uit halen.
Tot het moment dat de depressies van Antonie steeds vaker en dieper terug blijven komen.
Hoe hou je dat vol, hoe kun je hem helpen, wat voor invloed heeft het op je gezin en je werk.
Ik maak een diepe buiging voor de manier waarop zij alles probeerde bij elkaar te houden, zelfs al is/was ze soms het onzekere vogeltje dat zelfvertrouwen niet van huis uit heeft mee gekregen.

Echt onder de indruk was ik, op een gegeven moment moest ik het boek even wegleggen omdat ik nog geen letter meer kon lezen door mijn wazig zicht, de tranen biggelden over mijn wangen.
Ik neem mijn petje af voor Isa, maar kan ook de keuze van Antonie wel respecteren.
Het lijkt me verschrikkelijk om te moeten leven in een soort zwart gat.

Nog niet bij Bibliocenter, maar ik weet zeker dat het een veel gelezen boek zal worden …..


©José '13

5 opmerkingen:

  1. Klinkt echt goed, fa hem zeker lezen , zodra de bueb hem heeft

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En wat zei ik!! Nu al op nr. 1 binnen gekomen in de bestseller top 60 .... Glazen bol werkt altijd goed hier ;-)

      Verwijderen