vrijdag 15 november 2013

Little green bag

Gewoon dag 15 van Phovember hoor, maar de hamvraag van de dag is:

In your bag!! En hij is meestal zwart ;-)

Ja goh, wat heeft een vrouw zoal in haar tas?
Een hoop rotzooi zal de eerste de beste man waarschijnlijk zeggen.
Uiteraard ben ik niet de uitzondering op de regel, je moet dat ding zo af en toe eens uitmesten want voor je het weet gaat die tas misschien uit zichzelf op de loop ;-)
Nee hoor zo erg ben ik echt niet.
Maar het is wel een verzamelplek van dingen die je denkt nodig te hebben volgens mij.
Je kunt nu eenmaal beter iets bij je hebben dan er om verlegen zitten.

Naast de gebruikelijke hoognodige dingen, portemonnee, telefoon, sleutels, zakdoek(en), pen, een citroendoekje voor je handen (ooit ergens bij het eten gehad waarschijnlijk, wel nog in de verpakking hoor), kassabon, labello, een leeg plastic zakje (je weet maar nooit wat je eens wil weggooien ;-)) en een elastiekje voor mijn haar, vond ik natuurlijk ook 1 ding dat nooit mag ontbreken in welke tas dan ook, mijn tas bedoel ik dan.

Ons oma zei vroeger al altijd tegen me : Je lijkt wel een Amerikaan!
Ze heeft heel bewust de Tweede Wereldoorlog meegemaakt en daardoor ook veel Amerikanen gezien blijkbaar. Volgens haar hadden die mannen allemaal 1 ding gemeen.
Ze kauwden kauwgom alsof hun leven er vanaf hing.
Nou, volgens mijn oma ben ik dus een van hen, begrijp me niet verkeerd, mijn ouders waren allebei gewoon Nederlands en mijn Opa's en Oma's ook. Maar qua kauwgom kauwen ben ik een super-Yankee ;-)

Never leave home without chewinggum … ;-P




©José '13

4 opmerkingen:

  1. Kauwelknauwelknauwel, laat het je smaken, ik ben sinds een jaar of 10 of langer weet het al niet meer van de kauwgum af, vind het tegenwoordig zelfs vies, haha ik was toch ook zo`n kauwgum junkie, tegenwoordig neme ik een groene anta flu die dus ook wel standaard in mijn tas slingeren

    Groetje sYvon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben gewoon verslaafd sinds mensenheugenis, vroeger al met van die zwarte kauwgoms, drie voor een dubbeltje.
      Ik weet nog een keer dat ik ze alle drie tegelijk in mijn mond had en bellen ging blazen, tot ie een keer klapte en mijn hele wenkbrauwen vol kauwgom zaten, dat was minder plesant ;-)

      Verwijderen
  2. ALS ik al eens een tas mee heb (maar meestal zit ik te zeulen met mijn portemonnee in mijn hand waardoor ik dan moet staan goochelen in de winkel om alles aan de kassa te krijgen, want een winkelkarretje vergeet ik ook altijd ;-)), dan zit er zeker altijd een leesboek in :-) Die chewinggum, dat is onmisbaar in de auto bij mij. Cool om zoveel te leren kennen van jou, miss Super-Yankee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat met die portemonnee heb/had ik dus ook altijd, tot mijn man een keer zei dat ik zo mijn hele hebben nog wel eens zou kwijtraken, of ze trekken het uit je handen. (Stoere gast die dat durft ;-))
      Ik vergeet nooit het karretje, maar vaak mijn boodschappenlijstje, handig als ik in de winkel sta en dat ding ligt nog op de keukentafel :-$ (licht chaotisch ;-))

      Verwijderen