vrijdag 14 november 2014

Omarmend


Vandaag zijn de #armen aan de beurt in onze MuzikaleVrijdag.

En dan niet de minderbedeelden onder ons maar die tentakels aan ons bovenlichaam die zoveel functies hebben dat we ze amper kunnen benoemen. 
Maar het mooiste dat je er naar mijn idee mee kunt doen is iemand omarmen, knuffelen of tegen je aandrukken. Gevoelens van warme genegenheid die je een ander kunt schenken door dit simpele gebaar.
Je kunt ze ook spreiden in een verwelkomend gebaar, je grote hart tonen zonder dat het je iets kost, een internationaal gebaar van openheid naar een ander toe die het wellicht hard nodig heeft of het nog nodig zal hebben.
Hoe kwam ik tot deze inzichtelijke gedachte?
Door een heel erg mooi liedje over armen, beter nog, over armen die wijd open gespreid zijn (steenkolen-vertaling ;-)).

Het nummer With arms wide open van Creed vertelt in simpele woorden hoe een man overstroomd wordt door emotie, blijdschap maar ook vertwijfeling en onzekerheid bij het horen dat hij vader wordt. 
Het breekbare gevoel of hij wel goed genoeg zal zijn als vader, maar ook het stellige armen-wijd voornemen om het toekomstige kindje de wereld te schenken alsook zijn leven als vangnet, de sterke armen die er altijd zullen zijn wat er ook zal gebeuren.
Het rauwe van Scott Stapp's stem maakt het liedje toch op de een of andere manier heel erg klein, intiem en ik kan de keren niet tellen dat ik, als ik er bewust naar luisterde in een melancholische bui, spontaan de tranen van in mijn ogen kreeg.
Ja hoor, ik ben best een watje soms ;-)

Creed – With arms wide open 





Fijn weekend allemaal en sla eens spontaan een arm om iemand heen, je krijgt er vast een heel warm gevoel door in deze herfstige maand ;-)

©José November 2014

10 opmerkingen:

  1. zomaar een arm
    zomaar warmte
    zoveel geven
    zoveel...even

    fijn herfstweekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zomaar een klein gebaar, zomaar een groots gevoel, zoveel impact, zomaar even ;-)
      We voelen elkaar naadloos aan wat dat betreft Hilly!
      Jij ook een fijne zondag nog! :-)

      Verwijderen
  2. Geweldige arm José, en een hele mooie muziekkeuze, mooi vertaald weer.

    Fijn weekend Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Yvon!
      Jij ook nog een fijne zondag, relax ze!! ;-)

      Verwijderen
  3. Hoi José, een oproep die ook recht uit mijn hart komt! Grote stap voor velen, klein gebaar, grote impact! Sluit ook nog eens aan op ons onderwerp van afgelopen donderdag. Karin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha leuk Karin! Ja het leven heeft wel iets ;-) Vooral als je zo af en toen een hart onder de riem krijgt of kunt geven, het is gratis maar ook onbetaalbaar!
      Dank je wel! :-)

      Verwijderen
  4. Oh damn, ja ik ben ook een watje! Machtig liedje!

    BeantwoordenVerwijderen