vrijdag 7 november 2014

Luister!

                           *Lichtpuntjes



Deze week hebben we toch wel het meest voor de hand liggende onderdeel als het gaat om de MuzikaleVrijdag – #Oren

Soms heb je wel eens mensen die vragen wat je liever zou willen zijn – doof of blind.
Nou vind ik dat op zich al een hele merkwaardige vraag, of je überhaupt iets te kiezen zou hebben!
En de vraagstelling, de manier waarop ze het dan vragen is nog veel vreemder.
Het lijkt me niet meer dan logisch dat ik (en ik denk de gehele mensheid) geen van beide zintuigen zou willen missen, nog voor geen goud of miljoenen. Maar helaas gebeurt het wel dat mensen plotsklaps hun zicht of gehoor verliezen of een aangeboren afwijking hebben in sommige gevallen, in dat laatste geval zeggen anderen dan waarschijnlijk: ja maar ja, ze weten niet beter …. wat een onzin!
Eén ding is zeker, ik zou het een ramp vinden om nooit meer muziek te kunnen horen en aan de andere kant ook catastrofaal om nooit meer “normaal” een boek te kunnen lezen bijvoorbeeld.
Dus … stel me niet meer van die domme vragen, ik weet er toch geen zinnig antwoord op :-P

Het enige voordeel van geen gehoor te hebben lijkt me dan het gezwets, het gezeur, de tam-tam, het roddelcircuit niet meer aan hoeven horen, het gemiep en gemauw over van alles en nog wat en iedereen, het negatieve geritsel dat je overal hoort. Oké, ik ben het er volledig mee eens dat het niet altijd en overal alleen maar feest kan zijn, maar het is nog altijd makkelijker – ook voor jezelf – om eens een keer de positieve dingen in het leven te bekijken.
Al lijkt het nog zo donker, er is altijd wel een *lichtpuntje.
Nou verwacht je natuurlijk dat ik hier “Always look on the bright side of life neerzet. Maar dat is meer oog-gerelateerd.
Op de een of andere manier dacht ik het eerste bij oor aan horen natuurlijk en welke klassieker kun je dan beter horen dan die van Marvin Gaye – Heard it through the grapevine (ja hoor – roddelcircuit) en zo had ik weer een gedachte die kant noch wal raakte, maar van dat positieve – dat meende ik vanuit de grond van mijn hart! 

Live in Montreux-versie, echt een mooie!!

 

 Fijn weekend allemaal en zoek eens een lichtpuntje (mijn *lichtpuntjes collage hierboven ;-))

©José '14



18 opmerkingen:

  1. Ja, op zo'n vraag is natuurlijk geen zinnig antwoord mogelijk !
    Wat een schitterende lichtpuntjes.... wauw!
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad wat een vraag, ja. Dus weer zeer goed verwoord José.
    Mooie muziekkeuze weer en natuurlijk zeer mooie foto`s.

    Ik heb het lichtpuntje al gezien net, mijn koelkast is weer spic und span, dus nu even time out, het volgende lichtpuntje was ons Dylan op de radio bij 3fm om 7.20 met een mamma appelsap, haha leuk om je eigen kind op de radio te horen (2de keer al ook al eens meen in dezelfde uitzending over het beerpong

    Fijn weekend Liefs Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik hoorde hem! Iets met Timur als mama appelsapje inderdaad. :-)

      Verwijderen
  3. op vol volume heerlijk! X Es
    geniet van je weekeinde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het tof als je gedachten geen kant noch wal raken ... dan zit het altijd helemaal snor! (is dat nu ook een lichaamsonderdeel?) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ja die snor, is geen lichaamsdeel, maar wel toepasselijk voor Movember! ;-)

      Verwijderen
  5. Zag net de maan, wat een lichtpunt in het donker.
    Las op jouw site, schitterend José!

    Fijn weekend verder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaah ook een prachtig lichtpunt inderdaad! Dank je wel Hilly!!

      Verwijderen
  6. Heerlijke muziek, heerlijk lichtpuntje ... blij dat ik hoor en dat ik zie, allebei.... Gelukkig!!!

    BeantwoordenVerwijderen