maandag 5 oktober 2015

Update SKO



Graag wil ik nog enkele schrijfsels van Schrijverskring Ospel onder de aandacht brengen voor diegenen die ons niet volgen op ----.> Facebook waar de links voortaan staan naar desbetreffende gedichten en korte verhalen.

Het waren weer een paar uiterst uiteenlopende schrijfsels met soms dezelfde woorden.
Ik zet er een paar op een rijtje met desbetreffende link erachter ….
Veel leesplezier!!

Korte verhalen en gedichten waar vooral de warmte een grote hoofdrol speelden:

Karin's Korte Lontje -----> KLIK

An had slaapproblemen ----> KLIK

Ook ik zei de gek had een zwoele zomer -----> KLIK


Een paar schrijfsels met een serieuzer karakter:

Resi's uitermate aangrijpende een jaar na dato over de MH17 ----> KLIK

An schreef Asahi een kort verhaal over een geisha n.a.v. De atoombom boven Hiroshima ---> KLIK

Annie schreef Nachtwind, een sfeervol gedicht dat je moet ondergaan ----> KLIK

Resi had een spannend dagje met haar kleinkinderen :-) ---> KLIK

Ook Anja had een mooi gesprek met haar kleinkind ----> KLIK

En tenslotte gingen we 20 jaar terug in de tijd met Annie, nostalgie!
Annie kreeg het woord Kweekreactor en probeerde er onder “erbarmelijke” omstandigheden iets zinnigs over te schrijven ;-) ----> KLIK

Karin schreef een prachtig gedicht over een zwarte kever: ---> KLIK


Hopelijk doe ik jullie hier een plezier mee.
Daarnaast ben ik als het “verste” lid, niet dat ik ver weg woon maar het kortste bij de groep – altijd op zoek naar inspiratie en leuke woorden waar ik iets mee kan schrijven.
Heb je nog leuke woorden in de aanbieding, spill your guts ;-)

Maak er een fijne dag van allemaal!

Groetjes José

6 opmerkingen:

  1. Dankjewel en als dank wat grappige woorden (hoop ik)
    Drakenpit, Elfje, Wolwaszak en pompoensoep
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een aantal van die 'schrijfsels' gelezen toen ze voorbijkwamen op FB, ik vind het heel knap wat jullie op papier weten te zetten! ( nou ja te typen :-) Ik kan me voostellen dat het een leuke creatieve uitdaging is om met 1 woord aan de slag te gaan.....uhm even denken of ik wat leuks weet...flierefluiten, donderpadje (zo noem ik onze ondeugende poes yoyo vaak), bordeelsluipers, habbekrats...hoop dat je er wat aan hebt :-) xx


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Maddy!! Altijd leuk zo'n uitdaging inderdaad, het verlegt soms je grenzen :-)
      Staan genoteerd!! T.z.t geef ik je even een seintje ;-) THXxxx

      Verwijderen