vrijdag 23 oktober 2015

Q van Quotes

                                                    Bron: Pinterest


 
Q van Quotes

#MuzikaleVrijdag met een Quasi humoristische inslag?
Nee hoor, alleen de foto was zo komisch ;-)
Quotes, daar heb ik wel iets mee. Het zet je aan het denken en prikkelt je gedachtenstroom op wat voor manier dan ook – en denken en mijmeren is een aangeboren iets. Dagdromen en fantasie liggen op een lijn en daardoor beginnen mijn vingertoppen automatisch te bewegen.

Wat heeft dit met muziek te maken? Helemaal niks, dat bedoel ik – ik doe maar wat :-P

De Q dus.
En nee daar hoef ik me niet suf over te piekeren en nee het wordt geen Queen (not my cuppa tea – I drink coffee).
Er komen wel wat Queens in mijn gedachten,
Queensryche bijvoorbeeld met hun prachtige Eyes of a stranger of wat dacht je van Silent lucidity om maar eens wat te noemen. Metal met een softspot zullen we maar zeggen. (klik gerust op de rode links hoor, ze zijn de moeite waard :-))

Toch kies ik voor iets anders en waarschijnlijk heb ik dit al wel eens vaker gebruikt maar hij blijft geweldig hoe vaak ik hem ook hoor. Waarom noem ik een liedje überhaupt een HIJ vraag ik me ineens af, of is dit standard-procedure?
Josh Homme – dijk van een stem die door merg en been gaat bij mij – is de enige vaste waarde die in deze band zit, sterker nog hij richtte de band op dus hij moest wel blijven (hahaha!!).
Heel wat artiesten kwamen en gingen. Ook heel veel gastartiesten werkten samen met Josh Homme en zijn band Queens of the stone age, want daar heb ik het natuurlijk over.
Projectjes – studioalbums – live optredens en festivals – QOTSA had altijd wel een bekende kanjer die meewerkte. Denk aan bijvoorbeeld Matt Cameron (Pearl Jam en Soundgarden) – Elton John (yep, met die grote brillen ;-)) – Trent Reznor van Nine Inch Nails en ook onze grote vriend Dave Grohl van de Foo's leverde wel eens een bijdrage op zijn drumstel.

Queens of the stone age – al tig gave albums op hun naam staan.
Ik kies toch weer voor iets dat ik voor mijn part wel tig keer op repeat kan zetten en meegalmen.
Van het album Lullabies to Paralyze is Little sister wel een van mijn favorieten.
Nou dat wordt hem dus voor vandaag!!


Geniet van je weekend en een extra uurtje slaap!

©José oktober 2015


4 opmerkingen:

  1. Quotes zetten aan tot denken... daar heb je gelijk aan...

    Een extra uurtje slaap, een uurtje langer dromen:-)

    Fijn weekend!

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij heb ik een ingebouwde wekker Hilly, van dat extra uurtje profiteer ik dan maar op een andere manier;-) Blogs bijlezen bijvoorbeeld, ik loop soms mijlenver achter :-(
      Fijne dag lief mens!!

      Verwijderen
  2. Love the Minions! :-) Mijn lijf zei neen tegen een uurtje extra slapen maar 's avonds wilde ik al veel te vroeg naar bed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Quotes, gebruik ik met scrappen, haha

    Helaas is deze band not my cup of thea.

    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen