vrijdag 7 maart 2014

Drenthe

                      Iets typisch Drentser dan een Hunebed kan ik eigenlijk niet verzinnen ..... (bron: internet)

Eerlijk gezegd weet ik niet veel over Drenthe, behalve dat het er mooi is.
Muziek uit die provincie?
Pfff, ik weet niet hoor, maar als ik aan Mooi Wark, Skik denk, inclusief Drentse tongval, dan word ik daar niet echt vrolijk van, SORRY!
Blijven er naar mijn idee nog een twee artiesten over (meer weet ik er echt niet!!).
Ik zou kunnen kiezen voor Ellen ten Damme uiteraard, die heeft vaak prachtige teksten met diepe, glooiende zinnen die raken. Zoals bijvoorbeeld : Durf jij?

Maar ik ga dan toch voor wat ook wel “een van Nederlandse grootste exportproducten” wordt genoemd.
Nederland is bekend over de hele wereld om zijn grote aantal toppers qua DJ's/Producers.
Denk aan Armin, Tiesto, Hardwell (Beste DJ worldwide op dit moment), Afrojack, Isis en ga zo maar door, de lijst is laaaaaaang!
Maar ook de Drentse Don Diablo (Don Schipper) is wereldwijd een fenomeen en heeft al met tal van artiesten gewerkt zoals bijvoorbeeld Pink, The Chemical Brothers en wat dacht je van Iggy Pop, of zijn medewerking aan Dance4Life, strijd tegen Aids/HIV …..
Het is maar een kleine greep, maar ook aan tv-series zoals CSI-New York, verschillende films etc. verleende hij zijn samenwerking.
Kortom een alom gerespecteerde DJ/Producer.

Laat ik dan deze week kiezen voor een song die dieper dan diep raakte toen ik hem voor het eerst zag/hoorde/voelde ….
Hij schreef dit liedje als ode aan zijn aan nierkanker overleden vader, het liedje werd tevens gebruikt als campagnelied voor het KWF, de opbrengst van dit nummer ging/gaat nog steeds naar het KWF...

De clip vertelt het verhaal, ik kreeg er kippenvel van en hield het niet droog.
Dedicated to the best Dad(s) in the world als afsluitende tekst aan het einde van de clip.
Met dat gegeven in je achterhoofd raakt het zielsdiep …... respect.

Don Diablo feat. J.P. Cooper – Theartist inside 



©José '14

4 opmerkingen:

  1. Zucht ... mooi!!

    Bij Drenthe denk ik altijd aan de schaapskooien. Als wij op vakantie gingen met mijn ouders naar Drenthe gingen we altijd op zoek naar de schaapjes en wachten dan vol ongeduld op de herder die ze dan terug naar binnen dreef. En de heide ... en de fietspaadjes ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij waren een paar jaar geleden ook in die contreien, meer Overijssel maar ook Drenthe. Inderdaad een supermooi stukje Nederland. Maar ik denk ook dat we alles wat iets verder uit onze "buurt" ligt super mooi vinden, terwijl het zoals bij jou ook wonderschoon is aan je foto's te zien!! ;-)

      Fijne zondag!

      Verwijderen
  2. Eigenlijk is het overal wel mooi iedere provincie heeft zijn charme al is flevoland wel de laatste provincie die ik echt mooi vindt van alle 12.

    Josè voor mij was het dus weer ene zware bevalling deze keer zoals je hebt kunnen lezen op mijn blog, maar dit nummer is ook super. die voor volgende weke weet ik al, haha

    Fijne ZONdag, genieten van het weer doe die col nou maar af. hoe mooi die ook is is er wat te warm voor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal met je eens, ieder plekje heeft zijn mooie dingen.
      Ik heb bij de muziekvragen al een hele waslijst gepland, dus daar was ik al ff mee klaar ;-)
      Ennuhh, die capuchonsjaal hou ik mooi om, weer of geen weer, weet je wel hoeveel tijd ik daaraan gespendeerd heb om die af te krijgen!!?? ;-)

      Zon ze deze zonnige zondag!

      Verwijderen