woensdag 5 februari 2014

Monika Peetz – De dinsdagvrouwen






















Beschrijving:
Judith, Kiki, Caroline, Estelle en Eva zijn vijf vriendinnen die elkaar al vijftien jaar elke eerste dinsdag van de maand ontmoeten in hun favoriete Franse restaurant, waar ze inmiddels bekendstaan als de dinsdagvrouwen.
Een keer per jaar gaan ze samen een weekendje weg, maar dit jaar is alles anders: Judith, die net weduwe is geworden, wil ter nagedachtenis aan haar overleden man de Sint-Jacobsroute gaan lopen. Bezorgd om hun treurende vriendin besluiten de Dinsdagvrouwen met Judith mee te gaan. Stap voor stap komen de vijf vrouwen een geheim op het spoor dat hun levens op zijn kop zet en hun vriendschap hevig op de proef stelt.

Na alle lovende recensies MOEST ik dit natuurlijk lezen!!
En wat krijg je als je teveel recensies voorbij ziet komen?? Precies ….. bummer!
In feite ben ik niet eens zo van de recensies, ik wil er zelf achter komen hoe ik een boek vind.
TE vaak worden er naar mijn idee al dingen in een recensie gezet die ik helemaal niet eens WIL weten, clues die je krijgt of zelfs een plot dat al haarfijn uit de doeken wordt gedaan, spoilers in feite die bij mij al als een negatief werken, ik hoef dan niet meer zo nodig. 
Vaak laat ik dan zo'n boek meteen links liggen en ga op zoek naar iets anders. 
Eigen schuld natuurlijk dat je zo'n review of recensie leest, muts die je bent denk ik dan ;-)
Ik weet ook wel dat ik zelf mijn bevindingen hier neerzet, maar ik hoop toch niet dat ik daar zo ver in ga dat ik dingen verklap. Ik kan dan wel mega-enthousiast overkomen soms, maar ik weet ook wel dat smaken en genres en schrijfstijlen qua voorkeur iets persoonlijks zijn, dat niet iedereen hetzelfde waardeert.
Gelukkig maar, anders zou het wel heel saai zijn en zou onze plaatselijke Bruna niet zo'n gigantisch voorraadje van alles en nog wat hebben.

Maar goed, ik las het boek en vond op zich het idee van die vriendinnen die een klik hebben en voor elkaar door het vuur gaan wel iets hebben. 
Raakte het me? Neuj!! 
Ik zat zelfs maar door te lezen om uiteindelijk toch ergens iets tegen te komen wat het verhaal dan ECHT zo super maakte.
Pff, nee dus, ik vond het vrij voorspelbaar, als je mag raden nu wat het geheim is, wat zou je dan zeggen?
Ieder zijn ding, maar niet het mijne dus, als ik een sterrenrecensent zou zijn zou ik er 2 (van de 5) geven voor de moeite, helaas ….........

©José '14

Kijk voor beschikbaarheid of gratis reserveren bij: Bibliocenter

2 opmerkingen: