maandag 17 februari 2014

Bananen/chocolade-cake


Heb je net als mij nog ergens een paar overrijpe bananen rond slingeren, maak dan eens deze simpele maar overheerlijke cake! Een kind kan de was doen, bij wijze van …

Nodig:
150 Gram Zelfrijzend bakmeel
150 Gram Kristalsuiker
150 Gram boter (liefst een beetje zacht, dus niet rechtstreeks uit de koelkast)
3 Eieren (klein/middel)
Snufje zout
2 Bananen
En voor de lekker een gewone reep donkere/extra pure chocolade.

Zet je oven alvast aan op 180 graden.
Doe de zachte boter en de suiker in de beslagkom en klop met de mixer ongeveer 3 minuten tot het een mooi glad geheel is.
Mix dan 1 voor 1 de eieren erbij en tenslotte het zout en het meel.
Even goed mixen.
Snij of prak dan de bananen en eventueel de chocolade verbrokkelen of grof raspen.
Spatel het voorzichtig door het beslag.
Beboter een cakevorm en doe het goedje er in.
Zet de cake in het midden van de oven en bak hem in 45-50 minuten goudbruin.

Lekker ook als toetje met een bolletje ijs (of 2 ;-))

Smakelijk!!
En een fijne week allemaal...........

©José '14

3 opmerkingen:

  1. En toch en toch waag ik mij er niet aan :-) Dat is voor dochter en man, ik smul ze lekker op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het water loopt me uit de mond ;) helaas ben ik geen echte keuken prinses en geef dit recept aan m'n zoon. Ga ik bij hem proeven!

    Liefs,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dames dames toch, ik zeg een kind kan de was doen, en dat nemen jullie ook nog letterlijk ook nog!! Hahaha, stelletje snoepers ;-) X

    BeantwoordenVerwijderen