woensdag 19 februari 2014

Karen Rose – De mond gesnoerd






















Beschrijving:
Vier studenten stichten brand in een leegstaand gebouw. Wanneer ze tot hun verbijstering een meisje op de bovenste verdieping in paniek op het raam zien bonken, realiseren ze zich wat ze hebben aangericht en slaan ze op de vlucht.
Wat ze niet weten is dat iemand hen gadeslaat.
Aan rechercheur Olivia Sutherland en brandweerman David Hunter de taak om de brandstichters op te sporen. En dan stuiten ze op nog een sinistere zaak …..

Op de vraag per mail van Dagmar van Uitgeverij De Fontein Romans & Spanning of ik het boek van Karen Rose – De mond gesnoerd wilde recenseren dat 8 April als Midprice (€ 10,00) versie verschijnt, zie ik natuurlijk volmondig JA!
Wat mij betreft mogen ze dat vaker doen ;-)

De cover sprak me meteen aan al had ik eigenlijk nog niets van Karen Rose gelezen.
Op mijn “speurtocht” naar eerder verschenen boeken van haar kwam ik er achter dat ze voor dit boek al een aantal anderen had geschreven.
De dood in haar ogen bleek een voorganger van De mond gesnoerd en dan moet ik natuurlijk wel even eerst dat deel lezen voor mijn eigen gevoel, alhoewel het zeker geen probleem is de boeken ook afzonderlijk te lezen.
Karakters die weer terug komen in De mond gesnoerd even “besnuffelen”.
Jeetje wat werd ik enthousiast!
De karakters, waar er overigens wel veel zijn, sluit je meteen in je hart.

Net als in haar vorige boek weet ze spanning, romantiek en een vleug erotiek samen te breien tot een fantastisch verhaal waar je al snel helemaal in zit. Ze blijft de spanning opbouwen en weeft er nog een aantal verrassende wendingen doorheen zodat je zitvlak weigert los te laten van je geliefde leesplek.
De branden lijken een op zichzelf staand misdrijf, maar al snel wordt duidelijk dat er nog wel meer aan de hand is. 
Ik kan je wel vertellen dat je dan alles om je heen vergeet en het boek uit moet.
De vrouwelijke touch van Karen Rose merk je goed door de emotie die je voelt, spanning, de liefde en romantiek. Maar ook verdriet en ellende blijven de karakters niet bespaard.
Kortom een hele goeie schrijfster die we wel kunnen categoriseren in het rijtje kanjers (tenminste dat is mijn mening ;-)) zoals Karin Slaughter, Lisa Gardner en Tess Gerritsen etc.
Ik hoop dat ze nog veel van zich zal laten horen, of beter gezegd lezen.
Als ik het boek in een woord zou moeten omschrijven (ik weet niet eens of het een woord is, anders neem ik er bij deze patent op ;-)) dan noem ik het een Feel-Good-Thriller … zo een die lekker wegleest en waarvan je er méér wil!
Voor wie niet kan wachten: De dood in haar ogen is er al in een midprice versie ;-)

De midprice van De mond gesnoerd verschijnt rond 8 April (evt. al reserveerbaar).
ISBN-nummer: 9789026132605
Als Ebook ook verkrijgbaar uiteraard, voor de prijs van €9,99

Met heel veel plezier gelezen en dank aan De Fontein voor het recensie exemplaar!

©José '14

2 opmerkingen:

  1. Feel-Good-Thriller! Keigoeie naam voor wat wij graag lezen :-) Bedankt weer voor de recensie, is weer schitterend geschreven! Boek spreekt me ook weer aan, word vervolgd dus ;-) Ben trouwens aan mijn tweede boek van Lisa Gardner bezig, Spaar het meisje! Ik zit met mijn zitvlak op het randje van mijn geliefde leesplek :-) Fijn weekend nog! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jeetje, jij leest ook als een sneltrein!! Ik heb gewoon een TE LANGE lijst van wat ik nog wil lezen, maar eerst is Lisa Gardner aan de beurt denk ik ;-)
      Beetje laat, maar jij ook fijn (volgend) weekend dan maar!! ;-) X

      Verwijderen