vrijdag 26 december 2014


Nog eentje om het af te leren, een laatste #MuzikaleVrijdag dit jaar op 2e Kerstdag, zal je niet verbazen dus dat we een kerstliedje kiezen ;-)

Ik zal jullie niet lang ophouden want de 2e Kerstdag drukte zal wel toegeslagen zijn.
Met je handen in de marinade of allerlei groenten - aardappels en toestanden aan het choppen, de kalkoen die liever niet gevuld wil worden en uit je handen glibbert waardoor de kat of de hond ineens als een groot-wild-jager toeslaat. Familieleden die hongerig uit hun ogen kijken of uitgeblust van 1e Kerstdag de bank verkiezen en proberen de gourmetlucht te ontwijken. Of sla je alle eten even over en gaat in de file staan richting de IKEA op zoek naar een stapelbed of lits-jumeaux omdat de kerststress jou en je partner iets of wat teveel werd? 
Geen nood, hier een muziekje om te ontstressen en even te relaxen.

Het meest aangevraagde nummer bij Serious Request 2014 was een spiksplinternieuw kerstliedje van Gary Fomdeck.
En oh oh oh (ipv ho ho ho ;-)) wat een stunt. 
Gary Fomdeck bleek niemand minder dan Gerard Ekdom zelf, een in het geheim opgenomen en  releaste single die al voor #SR14 door verschillende DJ's werd gedraaid zonder de echte zanger te kennen dus. Superveel leverde het op voor het goede doel.
En nou zal ik hier niet positief of negatief op het goede doel in gaan omdat ik ook wel weet dat er in ons land van alles aan de hand is.
Het gaat me om het nummer en ere wie ere toekomt, het is gewoon een heel lekker liedje (Mijn Mening :-P)

Nog een fijne tweede Kerstdag allemaal en laat je even meevoeren in het kerstgevoel want Chris Rea is nog steeds de weg kwijt en Mariah Carey zingt in het echie zo vals als een kraai.

Gary Fomdeck a.k.a. Gerard Ekdom - I'll be there this Christmas .........






©José Kerst 2014

5 opmerkingen:

  1. Ha ha, nou heb ik werkelijk geen enkele stress, kerststress.... het meest idiote woord van deze tijd!
    Genieten, dat vind ik meer bij deze dagen horen!
    :-)
    Heb het goed!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook geen kerststress gehad weet niet eens wat dat dat is. maar wel heel leuk omschreven. en de giller van het jaar was inderdaad deze plaat van gerard Eckom, mooie keuzen

    fijne tweede kerstdag, johan is inmiddels weer aan het klussen in de garage en ik ben van alles en nog wat ana het doen, lees pc-en foto`s bewerken en nu filmpje kijken.

    Lieve kerstgroet yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaaa mooi nummer en goed gedaan van Gerard! Kerststress?? Dit jaar sloeg ik over heerlijk die hou ik erin
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig heb ik zelf ook nooit zo'n last van stress, laat staan kerststress, het komt zoals het komt en het is voor mijn idee meer genieten van het samenzijn en de sfeer, maar je hebt er mensen bij .... breek me de bek niet open ;-) Dank jullie wel lieve dames weer voor jullie reacties!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo klinkt Kerstmis wel heeeel zalig hahahaha :-)

    BeantwoordenVerwijderen