woensdag 20 augustus 2014

Ode aan het schrijven



































Ode aan het schrijven.

Een paar weken geleden kreeg ik een mailtje van Peter de Kievit, mede-organisator van een nieuw evenement in onze gemeente dat plaats gaat vinden op 29 augustus in en bij Theaterboerderij Boeket, Rosselsweg 3 in Nederweert.


waar echte cracks en hobbyschrijvers uit eigen werk voordragen (uitleg in een notedop ;-))

Ik werd uitgenodigd om deel te nemen, daar waar ik dacht om te komen kijken/luisteren, is het de bedoeling dat ik als hobbyschrijver deelneem.
Voor wie mij kent zal het niet vreemd zijn dat ik alleen al bij het lezen van de mail tot ver achter mijn oren begon te blozen....
Ik??!! Een schrijver??!!
Als ik mezelf een stempeltje moest geven was het eerste dat er in me op kwam niet schrijver.
Meer een chaotische spraakwaterval in de vorm van een blogger, alles wat me bezig houdt op papier zetten, dus voordragen zal ik nog even moeten oefenen ;-)
Maar gelukkig fungeren we in groepjes van twee en ben ik blij dat ik een koppeltje mag vormen met Karin Vossen van Schrijvers Kring Ospel.
Karin heeft zelf al allerlei gedichten en zelfs bundels gepubliceerd ook in samenwerking met andere leden van SKO, kijk maar eens op hun site bij gedichtenbundels. 
Heel erg blij ben ik dus met haar tips en tricks. Deze dame heeft de organisatie dus ook op mijn/dit blog geattendeerd, waarvoor dank natuurlijk!! 
Ik ben zéér VEREERD, maar ook strontzenuwachtig ;-)

Maar dan rijst bij mij dus meteen de vraag: Wat willen mensen horen? Horen is anders dan wanneer je een gedicht of verhaaltje zelf leest. Dus wat komt goed over als ik het luid en duidelijk moet voordragen?
Heb je een suggestie, spit it out ;-)

Een vorm van schrijven die de andere deelnemers niet hebben is het recenseren of beter gezegd, het delen van leeservaringen door middel van verkregen recensie-exemplaren. In mijn geval voornamelijk van Uitgeverij de Fontein.
Dus daar ga ik zeker iets over vertellen.

Voor het programma – waaronder ook een aantal leuke workshops verwijs ik je graag naar de site.
Ennuh, als je soms komt en je ziet en hoort me voordragen, wees een beetje lief want het zal mijn eerste keer worden :-P

Schrijven is voor iedereen, ongeacht je leeftijd, niveau of in wat voor vorm dan ook.
Hey, zelfs een boodschappenlijstje kan prachtig zijn, als je het tenminste op een spannende manier voordraagt ;-)

Schrijf voorzichtig en denk aan mij …..............

©José '14

11 opmerkingen:

  1. Wat leuk, maar ook wat spannend voor je! Succes!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wahaaaa gaaf maar inderdaad ook super spannend! You.can.do.it!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel, je hebt me heel nieuwsgierig gemaakt dus misschien kom ik wel. Eens napluizen of dat gaat lukken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het blijft geweldig José dat ze je gevraagd hebben, maar je kan het en wie weet kom ik luisteren.

    groetjes yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. TOF!!! Je kunt het je blogs lees ik altijd met een smile dus gaat helemaal goed komen en inderdaad een grote eer! X Es ps mijn boodschappenlijstje was best spannend vandaag hahaha zout voor de vaatwasser, niet vergeten!!!!! En mss ligt de seasons er al (bammer niet dus)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel Dames!!!! Heb er zin in, en oefen me suf! ;-)
    En dat boodschappenlijstje wil ik dan wel graag voor de volgende keer lenen Es!! :-P
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat komt helemaal goed, succes. Maar bovenal genieten José!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker dat je het niet in je uppie hoeft te doen! Je bent bij Karin in goeie handen! Gewoon jezelf zijn, diep adem halen en lekker vertellen van de dingen waar je met passie mee bezig bent, meer is het niet. Gewoon...gezellig en boeiend, zoals je altijd al bent. Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohhh, Thx kanjer!! Ik ga zeker genieten, zodra mijn rood hoofd is bijgetrokken ;-) x

      Verwijderen