vrijdag 8 augustus 2014

Hoge bomen ...

                              Bron: Google pics


Deze week zetten we een muzikaal-vrijdag-boompje op ;-)

#Boom, je hebt ze in vele soorten en maten, in geuren en kleuren, met of zonder opbrengst – nee geen geldbomen nog helaas – maar wel met overheerlijk fruit, prachtige bloesem, noten of gewoon een beschermend bladerdek.

Denk ik aan bomen is mijn eerste gedachte aan een hele grote notenboom bij ons in de tuin vroeger. Daar was het in de zomer altijd heerlijk toeven, een beetje schaduw en volgens de overlevering waagden zich geen muggen onder die boom. Nou heb ik daar sowieso nooit last van, ze lusten me blijkbaar niet ;-)
Onder die boom werd het meestal gezellig, we lesten onze dorst, aten er vaak, we kletsten er lustig op los en vaak zaten we er met de familie – het gezin – maar ook daarna met onze aanhang en/of vrienden en vriendinnen. Mooie zomerse zwoele avonden vol plezier.

In feite kun je dat dus best een Familie-boom noemen en laat 2Pac daar nou een prachtig nummer over geschreven hebben: Family Tree die natuurlijk over onze stambomen gaat ;-)
#Kippenvelstem en lyrics!! 




Fijn weekend en kruip eens onder een boom, daar krijg je inspiratie ;-)

©José '14

12 opmerkingen:

  1. Mooi en hier ook zo'n heerlijke grote walnotenboom, de mooiste parasol ooit! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep, helemaal eens Es! Helaas hier een te kleine tuin anders wist ik het wel ;-)

      Verwijderen
  2. Prachtig staaltje Moeder Natuur ... en schooon liedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel mooi en fijn dat je zo`n fijne herinneringen aan ene walnotenboom kunt hebben. (eigenlijk ongeacht welke boom)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan aan de raarste dingen leuke herinneringen hebben, hecht dan ook meer aan mijn gedachten dan aan spullen ;-)
      THX!!

      Verwijderen
  4. De eik, de picknicktafel, vrolijke gezichten...even terug... thanks!

    BeantwoordenVerwijderen