zondag 27 juli 2014

David Baldacci - Doelwit






















Titel: Doelwit
Uitgeverij: A.W. Bruna
Genre: Thriller/Spanning
Uitvoering: Paperback en Ebook
ISBN: 9789400504448

Beschrijving:
Als de president van de Verenigde Staten een levensgevaarlijke, onmogelijke en allesbepalende opdracht heeft, tot wie richt hij zich dan?
Will Robie en Jessica Reel zijn terug!
Hij weet dat het een hachelijke, zeer risicovolle opdracht is. Op zijn bevel kan een gevaar voor de wereldvrede in één klap worden geneutraliseerd. Maar als de missie faalt, zal hij vrijwel zeker uit zijn ambt worden gezet en zal de dreiging voor het land vele malen groter zijn. Dus wendt de president van de Verenigde Staten zich tot de enige twee personen van wie hij weet dat ze het onmogelijke mogelijk kunnen maken: Will Robie en Jessica Reel.
Als huurmoordenaars in dienst van de overheid kennen Robie en Reel hun gelijken niet, maar toch vertrouwen sommige van hun eigen bazen hen niet. Ze twijfelen aan hun bereidheid om te allen tijde bevelen op te volgen en daarom zijn ze vastbesloten om de twee partners aan hun opdracht te houden. En om hen het niet te laten overleven.

David Baldacci:
Megafan ben ik van hem dus ik kan alleen maar lyrisch zijn (sorry!! :-P).
Baldacci studeerde eerst Engels en geschiedenis aan de Virginia Commonwealth University, waar hij cum laude afstudeerde (1982). Hierna deed hij een rechtenstudie (afgestudeerd in 1986). Tijdens deze periode begon hij met schrijven. Na zijn studies was hij gedurende negen jaar werkzaam als bedrijfsjurist en advocaat in Washington D.C.. In 1996 debuteerde Baldacci met Het recht van de macht. Vanaf dat moment wijdde hij zich geheel aan het schrijven. Van zijn boeken zijn al meer dan 100 miljoen exemplaren verkocht.

Zoals de doorgewinterde Baldaccifan wel weet intussen, schrijft hij in 'series', en dan bedoel ik dat er in zijn boeken altijd een bepaalde hoofdpersoon verschijnt die we eerder al een beetje leerden kennen.
In dit boek, Doelwit, is Will Robie weer terug met in zijn kielzog zijn eerdere 'aartsrivaal' Jessica Reel. Dat deze twee nu samen werken is het gevolg van een missie die ze in een eerder boek tot elkaar bracht (waar ik natuurlijk lekker niks over ga vertellen, dat snap je wel!)
Robie en Reel zijn twee uiterst goed getrainde huurmoordenaars die in dienst zijn van de Amerikaanse regering, zeg maar gerust van de top omdat ze vaak geheime opdrachten uitvoeren die rechtstreeks van hun president komen, of de mensen die dicht bij deze hoogste macht van de USA staan.

Doelwit heeft verschillende verhaallijnen.
Zo komen we meer te weten over de achtergrond van Jessica Reel,
leren we een keiharde Noord-Koreaanse bitch kennen die door beton lijkt te kunnen gaan,
verdiepen we ons wat meer in de politieke perikelen in de wereld (geen zware kost, maar duidelijk beknopt uit de doeken gedaan)
en zien we hoe verschillend familiebanden kunnen zijn....

Spannend als altijd, want wie kun je vertrouwen in een wespennest van intriges, complotten en samenzweringen.
Wil de overheid alleen deze twee besten in hun vak om een uiterst zware missie te voltooien of hopen sommigen dat Robie en Reel zelf ook het loodje leggen bij het uitvoeren van dit ingewikkelde plan.
Zullen ze fit genoeg zijn en wat heeft een bepaald familielid in petto voor Jessica?
Je valt van de ene verhaallijn in de andere, makkelijk te volgen omdat het zo akelig lekker leesbaar geschreven is allemaal. Petje af weer voor zijn boeiende schrijfstijl.

Weer een echte aanrader (MijnMening) !!
En graag zet ik er weer de link bij naar zijn --> Bibliografie.
Je zou ook de serie per hoofdpersoon kunnen lezen, dus bijvoorbeeld de Will Robie serie, Doelwit is de derde in deze serie (serie staat achter de boektitel op Wiki) en daar word ik dan weer jaloers van … dat diegenen die ze nog niet gelezen hebben er dan zomaar drie achter elkaar kunnen lezen en ik nog God knows hoe lang moet wachten op zijn volgende!! ;-)

Veel leesplezier!

©José '14



2 opmerkingen:

  1. Ohhww yes, ik ben die gelukzak die er zomaar drie achter elkaar mag lezen ;-) Ik zie het al weer helemaal zitten! Ben nu ook een heel goed boek aan het lezen van iemand die ik nog niet kende: Voor jou wil ik sterven van Lisa Unger. Ik weet niet meer of ik die tip van jou had of niet :-) Maar heel goed dus en ze heeft er blijkbaar nog geschreven. Ik ga nog even bloggen en dan bedje in met boek oléé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee die ken ik ook nog niet!! Schrijf hem weer op mijn lijst!!
      Sweet dreams! Of eigenlijk meer goeie morgen alweer ;-)

      Verwijderen