zondag 11 augustus 2013

Waslijst(je) toppers

Waslijst(je)

Even een opsomming van boeken die ik recent gelezen heb, kort maar krachtig dit keer ;-)

Allereerst een aanrader waar ik best enthousiast van werd (understatement), ik had nog nooit iets van haar gelezen maar ik ga hier dus wel een inhaalslag op loslaten.


















Lisa Jackson – Rozenkrans een Toppertje dus!:
De plaats delict in een kathedraal in New Orleans is schokkend, zelfs voor ervaren rechercheurs als Bentz en Montoya. Zuster Camille is gewurgd aangetroffen, in een vergeelde bruidsjurk, bedekt met een altaarkleed.
Valerie is ontzet door de dood van haar zus. Wekenlang heeft ze Camille gesmeekt het klooster te verlaten, waar haar zus wilde leven als een martelaar. Vanwege een affaire met de ex van Valerie was Camille non geworden. Ervan overtuigd dat de politie niet genoeg doet, begint Valerie haar eigen onderzoek. Ze zet de jacht in op een perverse moordenaar die het klooster van alle zonden wil zuiveren..

Check Bibliocenter voor aanwezigheid/gratis reserveren.

                                 ======================================

Dan een tip van Yvon, een waargebeurd verhaal onder pseudoniem geschreven. 



Het verhaal van een Roma jongen die zijn homoseksualiteit ontdekt. De Roma wereld is een typische man-vrouw, jong trouwen, kinderen etc. wereld in zijn beleving, dus zijn geaardheid is een zware last.
Twee delen over het wel en wee, de strijd en het leven van Mikey, zijn vlucht die in de Roma wereld wordt gezien als een definitief afscheid, eens eruit – nooit meer terug.
Schrijnend is zijn verhaal, dus ook een aanrader!!

Check Bibliocenter voor aanwezigheid/gratis reserveren.
                             
                        ===============================================


















Van Marelle Boersma weer een aangrijpend boek met in je achterhoofd, ja ja het is maar fictie, maar uiteindelijk is de moraal van het verhaal dat het wel degelijk in het echie ook gebeurt!!
Marelle weet je op bijzondere wijze mee te sleuren in duistere praktijken die het daglicht amper kunnen verdragen, actuele misstanden bij allerlei instanties gevat in fictie maar vaak gebaseerd op echte gebeurtenissen, niet alleen in dit boek maar ook in andere toppertjes van haar hand.
Makkelijk te lezen, geen hogere wiskunde, gewoon straight to the point.

Ik zet hier een link naar al haar boeken waarvan Vals alarm binnenkort zelfs wordt verfilmd.
Check Bibliocenter voor aanwezigheid/gratis reserveren.

                             =====================================

Tot slot even een samenvatting van boeken.


















 Geschreven door Harlan Coben, de meeste zullen hem waarschijnlijk wel kennen. Spanning en humor, dat zijn de keywords die mij zo aantrekken in zijn bibliografie.
En laat ik nou toevallig die hele bibliografie in Epubs op mijn reader hebben staan. 
En ja ik was zo gek om ze (weer) allemaal in chronologische volgorde te lezen. Houd je van de straat zeggen ze dan geloof ik ;-)
Sowieso een van mijn favoriete schrijvers met als briljante hoofdpersonen in veel van zijn boeken de onvolprezen Myron Bolitar, Win, Esperanza en niet te vergeten Big Cindy …. ik hou van ze!

Ook hier weer de hele waslijst,
Check Bibliocenter voor aanwezigheid/gratis reserveren.


Enjoy!

©José '13

1 opmerking:

  1. De babymakelaar komt op mijn verlanglijstje wat nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang is. Tja, van de 2 Micky boeken was ik ook onder de indruk, ben nu toffe tiet aan het elzen een vrouw met borstkanker aangrijpend, alleen heeft het lezen bijna ene week stil gelegen door het vele slapen wat ik gedaan heb dus even in het weekend weer vooruit met de geit.

    Liefs yvon

    BeantwoordenVerwijderen