vrijdag 9 augustus 2013

Vakantie(be)stemming 5

(bron internet: De weg naar oneindig)


*Deze week zijn onze Oosterburen, de Duitsers, aan de beurt, toch ook een aantrekkelijke bestemming voor veel Nederlanders.

Eerst en vooral heb ik niet veel met Duitstalige muziek, ik moet dan meestal aan die meeklappers en knotsers van Schlagerfestivalnummers denken, nee niet mijn ding.
Maar er is wel iemand die mijn hart raakt met zijn woorden, de ogenschijnlijke eenvoud in de tekst van mijn gekozen nummer is zoveel dieper dan een simpel liedje over verlies.
Het verliezen van een geliefde, de herinneringen, de mooie tijd, maar ook het verdriet en de weg die je moet gaan om verder te kunnen, omdat het leven nu eenmaal verder gaat.

Zo simpel kan iets moois zijn, af en toe een doordringende noot in taalpuriteit, gevangen in een basale menselijke emotie – verdriet.
Ik vind hem gewoon mooi …..........

©José '13



Geen opmerkingen:

Een reactie posten