vrijdag 16 augustus 2013

Vakantie(be)stemming 6


#Toch steken we ook maar even het water over, zonder Engeland (UK)(of hun taal) zijn we qua muziek natuurlijk nergens.



Voor mij zit het er al op, maar voor diegenen die nog volop aan het genieten zijn van hun vakantie …. EnjoY!!

Engelse muziek, waar haal je zo'n domme vraag vandaan zul je je afvragen. Gewoon uit mijn overijverige brein natuurlijk ;-)

Als er een land in Europa is dat ontiegelijk veel goeie muzikanten heeft voortgebracht dan is het wel Engeland. Denk aan wereldsterren als bijvoorbeeld Adele, Robbie Williams, Freddy Mercury, Sting of de broertjes Gallagher of wat dacht je van grote bands zoals Black Sabbath, The Cure, Pink Floyd, Motorhead of Iron Maiden, Coldplay, Deep Purple, om maar eens wat te noemen ….. and the list goes on and on and on.

Je snapt dus dat ik deze week mijn hersens flink heb laten kraken, feit daarbij is dat ik absoluut in een dilemma schiet als het op muziekkeuzes aan komt. Het zijn er zoveel!!! En over iedere muzikant, zanger, zangeres of band heb ik eigenlijk wel een mening, muziek is tenslotte een gevoelskwestie die voor ieder persoonlijk, en ook nog eens van dag tot dag/week kan verschillen.

Kwestie van knopen doorhakken dus dame!!

Ja ja, ik weet …. :-P

Terwijl ik op de PC door mijn map muziek blader springt opeens een naam naar voren, hoe dat kan? Gewoon omdat ik er op klikte natuurlijk ;-)

Ik ga deze week voor een wat rustiger nummer (ik hoor sommigen al opgelucht zuchten;-)).

De prachtige stem van Guy Garvey herken je waarschijnlijk uit duizenden, de clip is opgenomen met een jeugdkoor in een prachtige kathedraal in hun home-town Manchester.

Luister en huiver (in a good way off course) zo gauw hij zijn strotje opentrekt lopen de rillingen over mijn rug, en openbaart zich kippenvel op plekken die ik daarvoor onmogelijk had geacht … too much info probably ;-)

Geniet van Elbow en hun superbe uitvoering van Lippi Kids …...



©José '13







4 opmerkingen:

  1. Alleen die naam Lippy Kids die vind ik wel een beetje eng....vooral als je die vertaalt maar de muziek is wel mooi!

    Geniet van je weekend want maandag die wekker.....brrrr

    Maar ik heb gelukkig nog een weekje

    Fijn weekend Jose,
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beetje eng maar aan de andere kant ook een mooi soort "waarschuwing", je jeugd is de mooiste, meest onbezorgde tijd, tenminste zo zou het moeten zijn, dus "verknoei" hem niet door bepaalde dingen te doen die je leven voor altijd beïnvloeden.

      *Haat wekkers* ;-)
      Geniet jij nog maar lekker!!

      Verwijderen
  2. Toen ik op je blog klikte zag ik dat mijn Engeland niet was op komen dagen, grgrgr, nu staat hij er stond wel goed gepland maar kosten even wat moeite om hem geplaatst te krijgen.

    Dit nummer/artiest ben ik inderdaad niet 123 van je gewoon en helaas het is niet mijn ding , gelukkig zijn we het over veel muziek wel eens. Dus ben benieuwd wat je van de mijne vindt dat is historie, (haha)

    Fijn weekend en tot wordfeud, Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blogger doet wel een beetje vreemd soms ja! Ik kreeg mijn lettergrootte en "witregels" weer eens niet fatsoenlijk (bleghhhhh ;-))

      Elbow heeft echt een paar heel mooie albums gemaakt, maar gelukkig ... (komt ie weer;-)) smaken verschillen :-)

      Ga meteen naar de jouwe ...

      CYA and have a great weekend, om het maar ff in het Engels te houden.

      Verwijderen