zaterdag 5 februari 2011

The Shawshank Redemption...

















 De verfilming van het boek van meesterverteller Stephen King.... En wat voor een film!!
Het verhaal gaat over bankier Andy Dufresne (Tim Robbins) die ten onrechte wordt beschuldigt voor de moord op zijn vrouw en daardoor in de gevangenis beland waar hij o.a. Red ontmoet, een fenomenale rol gespeeld door Morgan Freeman....

Overtuigende karakters die je meeslepen in hun verhaal, het verhaal van vriendschappen, wanhoop, overlevingsdrang, onrecht maar vooral Hoop! Een keuze tussen ten onder gaan in ellende en zelfvernietiging of proberen het beste te halen uit de situatie....maar ook een zeer verrassend einde, een zgn. Stephen King-twist noem ik het, dat zegt volgens mij wel genoeg.


 Een film die ik al een paar keer gezien heb, maar die je toch iedere keer weer opnieuw raakt tot op het bot. Met recht wordt deze film een ware klassieker genoemd, een verhaal van alle tijden.
Ik kan wel zeggen dat dit de mooiste film is die ik ooit gezien heb...
De verhaallijn is perfect, de opbouw sensationeel goed, de karakters briljant neer gezet, kortom een must-see voor iedereen ;)

©José...

Soundtrack van de film ..... Enjoy!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten