vrijdag 12 september 2014

Prinsjesdag



Komende dinsdag is het weer Prinsjesdag, de jaarlijkse cijferterreur van de Lage Landen met een koninklijk tintje, volgens mij is dat gewoon om er nog enigszins iéts feestelijks aan mee te geven.
Het zal wel weer zuur worden of bitter, maar Jan met de pet zal er in ieder geval niet vrolijk van worden en al zeker niet de mensen die komend jaar veel met zorg in aanraking komen.
Vanaf volgend jaar gaat de Gemeente zich meer bemoeien met het wel en wee van hun inwonertjes, zij bepalen dan hoe en hoeveel zorg wij of onze naasten tegemoet kunnen zien. En aangezien gemeentes ineens massaal rekenwondertjes en cijferkoningen en koninginnen aan het aantrekken zijn, trek ik daaruit de conclusie dat het nog wel een chaos zal worden aangezien ze het zelf blijkbaar ook niet weten dusss ….. tel uit Uw winst ;-)

Maar qua #MuzikaleVrijdag deze week een muziekje of band/artiest met #Koninklijke allure.

Veel koninklijker dan #Queens of the Stone Age kan IK ze niet bedenken (of dat wil ik eigenlijk niet;-)).
QOTSA werd opgericht in 1996 en speelde al in heel veel variabele bezettingen, maar frontman Josh Homme is een constante factor en daar mag je gerust iemand voor op zijn knieën bedanken zeg maar;-)
Wat een lekkere stem heeft die gast! 
Daar zou ik best een paar rondjes mee willen rijden in de gouden koets
Eén van mijn favoriete nummers staat op hun album: Lullabies to Paralyze uit 2005.

The Queens of the Stone Age dus met – Little sister!
En weet je wat helemaal gaaf is, ik zie net een clip waarin Eddie Vedder helemaal los gaat op zijn cowbell samen met QOTSA op dit nummer bij een concert in Chili vorig jaar! 
Yayy, wat kan een mens soms blij worden van een kleine maar grootse verrassing! 
(*gooit met slingers en confetti*)





Fijn weekend alvast onderdanen ;-)

©José '14

2 opmerkingen:

  1. Gaaf nummer zeg kon ze niet, tja ik heb nu eenmaal wat met Queen. van kleins af aan al gehad. De foto viel mij ook meteen op, heb nog even overwogen om de gouden koets als foto te gebruiken, amar nee, vond dit koffertje toch net wat meer Prinsjesdag.
    Fijn Weekend, Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Superband!! QOTSA dan hè, ik heb eigenlijk niet zoveel met Queen, alhoewel ik hun nummer : Who wants to live forever wel heel erg mooi vind, de rest vind ik allemaal een beetje "kapot gedraaid" ;-)

      Jij ook fijne zondag nog!

      Verwijderen