dinsdag 28 januari 2014

Linda Jansma – Schuilplaats






















Beschrijving:
Mayke en Han zijn pleegouders van zes kinderen en wonen in een grote boerderij in Friesland. Als hen gevraagd wordt crisisopvang te bieden aan drie zusjes bedenken ze zich geen moment en nemen de meisjes liefdevol in huis. Al snel merkt Mayke dat er iets aan de hand is met de 14-jarige Nikki, het oudste meisje, dat weigert te praten, en krijgt ze het vermoeden dat er veel meer speelt dan een uithuisplaatsing van drie mishandelde kinderen. Dan verdwijnt een van de andere pleegkinderen. Wat is er met hem gebeurd? Hebben de zusjes er iets mee te maken?

Hoe toevallig kan het zijn dat ik gisteravond na het verslinden van dit boek, een mailtje krijg van Vrouwenthrillers .nl.
Dit retespannende boek is verkozen tot vrouwenthriller van het jaar 2013. En al heb ik natuurlijk niet alle Nederlandse thrillers gelezen, ik vind het niet echt vreemd dat ze gewonnen heeft!!
Wat een goed opgebouwd boek!
Het vat je bij de horens vanaf het begin, laat je rondzwieren in spanning en zit boordevol emoties tot de laatste punt.
Het nieuws wordt tegenwoordig steeds meer gedomineerd door familiedrama, kindermishandeling of misbruik en daarbij natuurlijk het functioneren van Jeugdzorg.
Meestal horen we alleen de dingen die echt fout gaan, maar hoeveel kinderen komen er na bemiddeling van de instanties WEL goed terecht en kunnen eindelijk een beter leven gaan leven?
Petje af voor de crisisopvang, de gezinnen die deze kinderen liefdevol in hun armen en hart sluiten.
Het zet je sowieso aan het denken dit boek.
Maar dit terzijde, het boek heeft in principe verschillende verhaallijnen die naarmate je verder leest steeds duidelijker worden, het lijkt op het eerst gezicht allemaal wat wazig en vaag maar komt uiteindelijk allemaal als een donderslag bij heldere hemel bij elkaar, zeer knap!
Dikke pluim dus voor Linda Jansma met de titel Vrouwenthriller van het jaar 2013, wel verdiend!

Voor beschikbaarheid en evt. (gratis) reserveren: Bibliocenter

©José '14

2 opmerkingen:

  1. Komt op het lijstje! Zal vast en zeker de moeite zijn! Ik ga af op jou oordeel en de titel Vrouwenthriller... perfect! Elke keer ik een foto op tv zie van vermiste mensen vraag ik me af of ze ooit teruggevonden worden en wat er aan de hand was/is. Jammer dat we de goede aflopen dan niet te horen krijgen. Ik heb net Korte metten uit van Lisa Gardner, als een sneltrein er doorheen, echt ook heel erg spannend en zit schitterend in elkaar...
    Bedankt voor je fijne reacties op mijn blogje! Liefs, duizendpoot :-) x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik ga dan ook malen in mijn hoofd, wil dan ook graag meer weten over van alles en nog wat (misschien zijn we TE nieuwsgierig ;-))
      Gaaf, lijkt me een goed boek van Lisa Gardner, zojuist maar meteen de epub besteld, anders vergeet ik het weer (mijn hoofd is net een vergiet :-P )
      Geen dank!! Je lokt zelf fijne reacties uit met al dat moois/liefs/gaafs op je blog!! :-)

      Verwijderen