vrijdag 14 juni 2013

Vaderdag

                                  (Bron foto: Internet)


#Zondag is het Vaderdag, dus een liedje over, met of door vader(s).





Te vroeg
Te jong
midden in het leven

Mijn herinneringen
aangevuld
mooi, liefdevol
anekdotes over jou

Je humor
je liefde
je muzikale aard

Je danste door
het leven,
een feest

Louter positief
verhalen van toen,
herinneringen van nu

Jouw schim
dwaalt soms
onverhoeds, over
mijn zoons gezicht


Kleine hartenwens,
nog een laatste dans,
een dans met mijn vader.



©José '13



Het liedje dat ik koos snijdt op de een of andere manier altijd dwars door mijn ziel.

Het warme geluid van Luther Vandross is een van de mooiste mannelijke R&B/Soulstemmen die er bestaan, al kunnen daar natuurlijk de meningen weer over verdeeld zijn. Maar in dit geval geef ik niet graag toe aan een andere mening, velen komen in de buurt, maar voor mij zijn ze dan net een level lager belandt. Hij is, of liever gezegd was, een grootheid in zijn vak. 
Helaas stierf deze vader (Luther) op 54-jarige leeftijd, de mijne mocht slechts 29 worden ......

Een ode aan alle vaders die een mens zich zou hebben kunnen wensen (in mijn geval 2)





5 opmerkingen:

  1. Mooi Jose, en dat plaatje supermooi, hoe vaak ik niet zo met mijn vader gedanst, hoe lekker is het dat ik dat gevoel gewoon nog steeds kan terughalen.

    Mooie post voor alle vaders en hun 'kleine''meisjes

    Fijn weekend
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ene mooi gedicht heb je weer gemaakt José, super, een kippenvel gedicht en zeker als je die band zelf nie hebt of hebt gehad met je vader (ik dus).

    Een geweldig liedje ook voor vaders.

    Liefs en fijn weekend Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi gedicht heb je weer geschreven.. Het lied kende ik niet, maar het is prachtig.
    Mijn vader (oos pap) was niet zo'n danser, maar dat maakte onze band er niet minder om. Hij was meer het rustige type, die op een afstandje genoot van alles om zich heen. Qua karakter lijk ik wel wat op hem. Helaas is ook hij vrij vroeg gestorven, 61 pas. Maar herinneringen houden hem levend...

    Groetjes,
    Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig beide: gedicht en het liedje! De herinnering blijft heel lang, voor altijd. Ik kan het me een heel klein beetje indenken, want mijn eerste schoonvader ging met 47 en de tweede met 67. Niet gek, dat het gewoon boven komt met vaderdag. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi blogbericht ... kippenvel met het gedicht, met het liedje, met de foto (ja ook ik heb vaak zo met mijn vader gedanst, en later ook een leuk huppeldansje). Mijn papa is er nog steeds, jammer genoeg zie ik hem niet vaak genoeg wegens afstand en het drukke leven. Maar weer even bij stilstaan. Jammer dat jij jouw vader zo vroeg verloren bent ...

    BeantwoordenVerwijderen