zondag 30 juni 2013

Karin Slaughter - Stille zonde






















Omschrijving:
Will Trent wordt voor een speciale opdracht uitgezonden als undercover agent. Maar zijn onderzoek naar een drugsdealer loopt niet als verwacht en hij komt volledig geïsoleerd te staan. Vechtend tegen zijn eigen demonen kan hij niet terugvallen op de steun van Sara Linton, de vrouw van wie hij houdt, maar die hij niet durft te vertellen dat hij zijn leven op het spel zet.
Sara wordt opgeroepen wanneer een politieagent ernstig gewond is geraakt: haar stiefzoon Jared is in zijn eigen huis neergeschoten. Sara houdt Lena, Jareds vrouw, hiervoor verantwoordelijk: de vrouwelijke rechercheur trekt al een leven lang problemen naar zich toe. Zonder het te weten raakt Sara betrokken bij dezelfde zaak waaraan Will werkt. Het duurt niet lang of het gevaar omringt hen van alle kanten.

Tja, wat moet ik nog zeggen over Karin Slaughter, ze is en blijft een van mijn favo thrillerschrijfsters. Ze weet je al binnen de eerste paar zinnen te grijpen en vast te houden. Haar karakters/hoofdpersonen zijn altijd zeer levendig beschreven, you hate 'em or love 'em, in mijn geval zou ik zeggen ik hou van ze tot hun dood ons scheidt.
Ook in dit boek heeft ze weer oude bekenden van verschillende series met elkaar verbonden door situaties en omstandigheden. Anders dan Tess Gerritsen ooit lugubere omschrijvingen geeft is Karin Slaughter toch weer iets milder voor de tere zieltjes onder de lezers, wel gedetailleerd maar toch net iets minder cru. (Niet dat ik Tess Gerritsen nu afkraak, want dat is ook een wereldschrijfster hoor!!!!!!!)
Het leest wel zo goed weg dat je het alweer uit hebt voor je het in de gaten hebt. En dat vind ik dan weer gruwelijk zonde, weer ff wachten op haar volgende dus.

Weer een aanrader dus.
Voor de liefhebbers zet ik hier de link naar haar bibliografie ----> KLIK , dan kun je kijken wat en in welke volgorde ze alles heeft geschreven, zelf ben ik namelijk zo'n nerd dat ik dan het liefst alles van haar en in de juiste volgorde las. Kleinigheidjes hou je toch;-)

Natuurlijk ook te leen en reserveerbaar (gratis) bij : Bibliocenter

©José '13

1 opmerking:

  1. Karin Slaughter kan niet veel fout doen. Ik heb hem inmiddels ook al thuis liggen.

    BeantwoordenVerwijderen