vrijdag 24 mei 2013

Cheers .....



De vraag van Yvon deze week is:
#Welk nummer herinnert je aan je staptijd toen we nog jong en onbedorven waren ;-)

Een hele moeilijke vraag als je bedenkt dat ik vroeger dacht dat de kroeg niet open ging als ik er niet was of dat je iets miste of gewoon omdat ik gruwelijk graag ging stappen ;-)
Ik ga dan maar voor het gemak uit van een kleine tien jaar intensief stapgedrag en om daar dan 1 bepaald nummer uit te kiezen is echt ondoenlijk omdat er teveel goeds mijn oor in en uit ging.
Ik denk dan meer aan stromingen, genres en het feit dat ik nou eenmaal een heel erg brede smaak heb. En jong en onbedorven ga ik het niet eens over hebben ;-)

Kiezen doe ik dit keer dan maar voor een stroming die op mijn werk nogal eens van toepassing was.
Ska – Punk – Punkrock was toen wel heel erg zichtbaar.
Het straatbeeld toonde toen echt een breed scala van unieke mensen.
Mensen die lieten zien waar ze voor stonden door hun uiterlijk.
Regelmatig plukten we dan ook mensen van de straat die we voor een trainingsavond of een haarshow “gebruikten”. En met gebruiken bedoel ik dan ook gebruiken, want veel in te brengen hadden ze dan niet. Stond dan tegenover dat ze voor niks/noppes/nada geknipt werden, dat sprak veel jongeren wel aan natuurlijk.

Zie een beeld voor me nu van een show die we deden in Cartouche in Utrecht, weet niet eens meer of die nog bestaat.
Groot podium – heel veel publiek – een introclip die we in de zaak hadden opgenomen en modellen in allerlei kleuren met evenzoveel verschillende kapsels.
Druiste waarschijnlijk in tegen het algemene kappersbeeld, maar het publiek ging wel compleet uit zijn plaat. En over plaat gesproken (mooi bruggetje;-)), ik kies voor een heel aanstekelijk nummer van the Beat. Ik word er megavrolijk van tenminste.

©José '13




1 opmerking:

  1. Geweldig gekozen ben zelf ook wel een enorme regea/ska fan, zo lekker swingende deuntjes zijn het altijd, meende eerst dat het bronsky beat was. Ken het liedje natuurlijk wel, maar de band eerlijk gezegd zegt me weinig.
    Wat was ik graag toender tijd eens model van je geweest kleden me in die tijd toch al vrij opzichtig, zowat heel nederweert keek me altijd aan kort leren rokje, kistjes en netpanty`s en dat begin jaren 80, wat een feest was dat die tijd. The golden eightes

    Fijn weekend met hopelijk eens wat zon, warmte etc, voelt toch iedereen zich beter bij dna dit kl... weer
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen