donderdag 23 juni 2011

Inkeer















Verloren in de massa,
eenzaam in de menigte.

Hoopvol uitziend
naar verlossing,
het gevoel van
euforische seconden,
wegglijdend,
omarmend onwetendheid.

Verloren in de massa,
eenzaam in de menigte

Stad als thuishaven,
zuchtend, hopend op
geborgenheid,
veilig voor wandaden
verstoken van kilte
onbegrip en haat.

Verloren in de massa,
eenzaam in de menigte.

Een brug als hemeldak,
waar liefde achterbleef
verslagen door drang,
tocht naar bevrediging,
waar zijn bijna-einde
een terugweg werd.

©José '11


4 opmerkingen:

  1. Je "moet" je gedichten bundelen.....wordt vast een hit.....wat kan jij prachtig schrijven...
    Groetjes Bianca xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Bianca: Wow, dank je wel voor je compliment!
    Ik denk dat ik eerst nog maar wat blijf oefenen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verbazingwekkend hoe jij de tekst en sfeer van de clip in eigen woorden weer kan geven!!
    En dat nog wel in dichtvorm...
    Ik sluit me bij (B)engeltje aan: Wat mee doen!

    Groetjes, Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Toos, dank je!! Muziek is altijd wel inspirerend vind ik.
    Iets mee doen, ik hou het in mijn achterhoofd (in een hoekje nog;))

    BeantwoordenVerwijderen