woensdag 10 oktober 2018

Kinderboekenweek 2018



Nog maar een paar dagen kinderboekenweek, maar laten we samen proberen er voor kinderen een dagelijks ritueel van te maken. Zo belangrijk om voor te lezen zodat kinderen zelf ook plezier gaan beleven aan boeken. Leerzaam maar ook zeker een fantastische wereld vol verhalen die ze kunnen beleven. Ik werd er in ieder geval een blij ei van vroeger en mijn liefde voor taal werd alleen maar groter door de jaren heen.

Een klein gedichtje schreef ik, alhoewel ik er in feite 2 schreef met als thema Kinderboekenweek ;-)
Het ene vind je ---> HIER op de website van onze schrijverskring.

Het andere schuif ik je hier onder je snufferd ;-)


Verrijkend

Taal is een machtig geschenk
als ik er zo eens over nadenk
Letters vormen mooie woorden
verhalen van prachtige oorden

Bedenksels ontsproten in een brein
bedoeld om gelukkig te zijn
Prikkelend de kindergeest
is voorlezen een mieters feest

Boeken vol met kleurrijke prenten
gemaakt door talloze talenten
Ontelbare keuzes kun je maken
verhalen die je meeslepen, raken

Verwondering schijnt in kinderogen
stralend hun inlevingsvermogen
Boeken zijn zó onontbeerlijk;
lezen is simpelweg … verrukkelijk 


Nog een mooie quote van Harry Edwards - Afro Amerikaans socioloog;

We moeten onze kinderen leren dromen met hun ogen open.

Geniet van taal, we gebruiken het tenslotte allemaal ;-)  

Liefs,
José 

2 opmerkingen:

  1. Lezen is zo'n mooie bezigheid en je kunt er heerlijk bij dromen en van leren.

    Mooi gedicht José

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker weten Hilly! Dank je wel en een fijn weekend!

    Liefs,
    José

    BeantwoordenVerwijderen