woensdag 21 december 2011

Een schroef los?







Makkelijk dat internet, met een enkele knop ligt de hele wereld als het ware aan je voeten.
Je bent slechts een muisklik verwijderd van informatie, muziek, leesvoer en noem het allemaal maar op. Je kunt het zo gek niet bedenken of er is wel een site van of over te vinden.
Makkelijk zat!
Sociale contacten, mededelingen, tweets, interessante blogs over van alles en nog wat.
Alles wat je maar kunt verzinnen, we zoeken het gewoon even op.
Met daarbij natuurlijk wel een lekker muziekje! YouTube of Spotify, whatever je maar het makkelijkst vind.
Of je eigen muziekbibliotheek, want je verzamelt/download toch heel wat muziek in de jaren dat je onderhand op het web gewoon kunt rondstruinen op zoek naar iets nieuws op luistergebied.
Oh ja, natuurlijk check je ook gewoon de verse boeken die er te krijgen dan wel te kopen zijn.
Zo verrekte makkelijk dat internet! We zijn er zo aan gewend geraakt onderhand, dat het een standaard handeling is geworden in ons dagelijks leven.
Knop indrukken en je weg door het web klikken.
Geef maar toe, het is een soort routine geworden, een niet meer weg te denken fenomeen.
Internet, hartstikke makkelijk!

Totdat het knop indrukken nog wel lukt, maar het webklikken (veel punten bij WordFeud btw;)) stagneert. Je met grote ogen kijkt naar je verbinding die toch echt nihil is.
Dan is het ineens niet meer zo makkelijk.
Je belt met je provider, dat gaat nog wel per telefoon gelukkig.
Maar dan komt het.

-Heeft U geen internetverbinding?

Uhh, nee, ik zeg net dat ik daarvoor bel.

-Vreemd, er zijn verder geen storingen op Uw straat gemeld.

Tja, daar kan ik ook niets aan doen, we hebben trouwens ook geen digitaal tv-signaal.

-He, dat is nog veel vreemder.

Vreemd, maar wel waar, anders bel ik niet.

-Zijn er ook geen storingen gemeld op onze website?

Duhh, ik heb geen internet momenteel.

-Ik zie wel dat er in Uw woonplaats meerdere storingen zijn.

Goh, gelukkig ben ik niet de enige signaalloze dorpsgek dan.

-We zullen proberen zo snel mogelijk het euvel te verhelpen, al kan ik U niet beloven dat dat binnen een dag zal zijn.

Gaat U alle kabeltjes en stekkertjes en zekeringen zelf nalopen dan? (Ja ook ik kan onnozele dingen zeggen hoor;))

-*Giechelend lachje* Nee mevrouw, maar het kost soms wat tijd om het probleem te verhelpen. Er komen heel veel storingsmeldingen per dag binnen.

OW, vandaar dat jullie razendsnel internet aanbieden.

-Inderdaad Mevrouw, kan ik verder nog iets voor U doen? 

Nee dank U voor de snelle service (sarcastisch ondertoontje).

-Graag gedaan Mevrouw, dan wens ik U verder een fijne dag.


Pfff, na 5 dagen zoeken heeft ze volgens mij het goeie stekkertje weer gevonden.
Ik open vandaag mijn inbox en zie dat ik een mail heb van UPC.
Mooi!!, denk ik nog zo naïef als de pest, een excuus misschien voor het ongemak.
Had je gedacht ….
Of ik wil overstappen naar een voordeelpakket met Digitale TV, NOG sneller internet en goedkoop bellen (dat is vast bedoeld voor alle storingen die je hebt;)).
Aangezien ik geen vaste telefoonlijn heb, kan het daar al mooi niet meer fout gaan.
Stel dat je zo'n voordeelpakket hebt en niks doet het überhaupt meer door een storing?
Dan moet ik een postduif sturen, rooksignalen of flessenpost. Waarschijnlijk zijn die oude gebruiken even snel als de gemiddelde provider.
Verkopen doen ze het liefst, je zo snel mogelijk laten betalen NOG liever, maar problemen oplossen daar hebben ze tijd zat mee.

Het is niet dat ik verslaafd ben aan internet hoor! Ikke niet! Gewoon een gewoonte die er in is geslopen ;)

©José '11

2 opmerkingen:

  1. Ja Jose, verslavend maar het maakt ons ook zo afhankelijk van die provider. Het gevoel op zo'n moment dat er gewoon maar knopjes worden ingedrukt waardoor je wel of niet op internet kunt. Ik dacht al even waar is ze?

    Maar je bent er weer gelukkig ;-)

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik had je al gemist in blogland. Je verhaal komt me o zo bekend voor. Hadden vorige week ook storing. Ieder half uur viel de verbinding weg. Lag schijnbaar aan de router... Wat zijn ze dan snel om je weer een nieuw pakket aan te bieden, met nieuw modem met ingebouwde router. Nou aanbieden, een nieuw abonnement natuurlijk!! Toch nog even over nadenken maar...

    Groetjes, Toos

    BeantwoordenVerwijderen