dinsdag 12 februari 2013

Dag 27



#30DaysSongChallenge

Dag 27:
Een liedje waarvan je zou willen dat je het zou kunnen spelen. (Eric Corton)


Als ik dan een echt instrument zou mogen kiezen (en niet mijn stem zoals ik gisteren aangaf) dan zou ik natuurlijk kiezen voor de gitaar.
Denk dat de meeste mensen/muziekliefhebbers dat wel zouden willen kunnen.
Dan zou ik kiezen voor de elektrische gitaar of elektrische basgitaar.
Waarom? Gewoon omdat die me het meest aanspreken, me soms kippenvel bezorgen.

Over welk liedje was dus de vraag.
Nou ja, als ik dan toch hardop mag dromen kies ik voor een nummer dat door 3 ontiegelijk grote gitaarvirtuozen wordt gespeeld. Een cover van een van 's werelds grootsten aller tijden, een voorbeeld voor een gedenkwaardig rijtje gitaristen dat door de invloed van hem ook weer een inspiratie is voor de huidige generatie gitaristen, en in allerlei genres welteverstaan.
Een cover dus van The Man himself, Jimi Hendrix, gespeeld door Joe Satriani, Steve Vai en Yngwie Malmsteen – Voodoo Child.


©José '13




4 opmerkingen:

  1. Gaaf zeg dit is pas gitaar spel
    Fijne dag yvon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. PRECIES!! ;-)

      Jij ook een fijne laatste carnavalsdag #Alaaf!!

      Verwijderen
  2. ieks carnaval, blijf lekker binnen wat scrappen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of je gelijk hebt, is sowieso niet veel soeps meer te doen op de dinsdag volgens mij;-)

      Verwijderen