vrijdag 17 oktober 2014

Ogen

                   
Op deze #MuzikaleVrijdag de volgens mijzelf mooiste onderdelen van de mens: #Ogen
En maar meteen een foto van mijn rechteroog erbij die de zon probeerde te vangen ;-)


Op het eerste gezicht, blikvanger;
een mysterieuze oogopslag,
interessante gelaatsexpressie
gerimpeld, een fraaie glimlach

Verdrinken in diepe poelen
jezelf wensen te verliezen
in tomeloze, eindeloze diepten,
 mimiek spontaan willen bevriezen.

Een toonbeeld van emotie,
reflecterend je innerlijke ziel,
een glasheldere spiegel:
tekenend voor jouw profiel.

Vertrouwde of een onbekende
starend in kleurrijke ogen,
verdwaald in oneindigheid;
staakt impulsief mijn denkvermogen.

                                     
Getriggerd door een gouweouwe van Queensryche – Eyes of a stranger (zo mooi!!!!)
En ja hoor, smaken verschillen uiteraard.



Een heel fijn zonnig weekend, en geef je ogen goed de kost ;-)
©José Oktober 2014





8 opmerkingen:

  1. Wauw een hele mooie om het wkend mee in te stappen X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ogen de spiegel van de ziel.
    Goed om rond te kijken :-)

    Mooi José.

    Een mooie kijk op het leven gewenst.

    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig!! Het eerste waar ik bij iemand ook naar kijk zijn de ogen, ik hou er van om iemand recht in de ogen aan te kijken, daar kun je veel in ontdekken. Een mooi week-end gewenst!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om jouw stukjes te lezen en ja ogen zijn mooi aan een mens,leuk je reactie op mijn blog te lezen ,lieve groet marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank jullie wel weer lieve dames voor de mooie reacties!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En zo'n mooi exemplaar dat oog van jou ... ja verdrinken in diepe poelen ... en hup, hier ben ik weer met mijn 'Voor jou' ... Will had ook zo'n mooie ogen, in mijn gedachten dan toch (en ook enkele keren beschreven) :-) Mooi gedicht dame! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amaai, dat is nogal onsamenhangend hé mijn reactie :-) Chaoot n°2 meldt zich ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha!! Chaoten begrijpen elkaar sowieso, dat scheelt. Ja ik zag die ogen ook meteen voor me, boek suddert nog altijd in mijn gedachten dus het was echt goed/mooi!! ;-) x

      Verwijderen