vrijdag 31 oktober 2014

Neus

                              (Bron Loopneus: GooglePics)


Het is weer vrijdag dus tijd voor het wekelijkse Muzikale-Lichaams-Onderdeel.
En deze week is dat zoals de titel al zegt de #Neus.

Dat ding dat veel mensen ongevraagd in andermans zaken steken of waarmee ze mensen kwetsen door het desbetreffende onderdeel op te halen ten opzichte van mensen die ze minder achten dan hunzelf. Die mensen menen vaak met dat ding vooraan te staan en denken dat ze zelf het neusje van de zalm zijn. Spreekwoordelijk komt me dat soms de neus uit ;-)
Neus, zo veelzijdig qua taalgebruik dat je er tussen neus en lippen door heel veel uitdrukkingen en gezegdes mee uit je hoge hoed kunt toveren.
Het onderdeel waarmee je geurtjes waarneemt, zowel de heerlijk odeurs alsook natuurlijk de minder aangename.
Waar je bril op kan rusten als je die nodig mocht hebben, stel je voor dat je geen neus had, dan bungelde dat ding toch raar tegen je lippen of kin iedere keer.

Nou vraag je je natuurlijk af wat voor liedje ik daar bij kies. 
Voor Rudolph the red nosed reindeer vond ik het nog iets te vroeg en bij bijvoorbeeld “Met de naas umhoeeg” van Rowwen Heze had ik ook zo mijn bedenkingen.
Maar zoals ik altijd zeg, mijn eerste gedachte telt (meestal;-)) en aangezien ik wel vaker rare gedachtekronkels heb qua liedje, kwam ik dit keer terecht bij Michael Jackson.
Nou hoor ik je denken, had die een liedje over een neus dan?
Nee niet dat ik weet, maar ik vond wel altijd dat hij de meest vreselijk verbouwde neus had qua artiest dus vandaar. En altijd als ik hem zag na die verbouwing annex Nosejob dacht ik WHY!!!??? Hij zag er voor de metamorfose toch beter uit, mijn mening tenminste.
Dus via een kronkel in mijn chaotische brein kwam ik bij deze:

Why van Michael Jackson, en om het nog wat ingewikkelder te maken is deze versie van/met zijn drie neefjes …
3T featuring Michael Jackson – Why

 


Fijn weekend allemaal en hopelijk vallen jullie met je neus in de boter ;-) x

©José oktober 2014



13 opmerkingen:

  1. Prachtig liedje ♥♥ En yep de neus..... je kan er alle kanten mee op ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi, wat dacht je, zal mijn bloggeraccount nog eens gebruiken :-P

      Verwijderen
  2. naaaah Rowen Heze was toch echt mijn favoriet haha
    hatsjieieieie
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ik hoor toch liever Rowen Heze dan M.J Sorry, maar luister hem dan ook niet af, niet dat ik je nu voor je neus stoot, hahaha. Wel een geweldig verhaal eromheen gebouwd, met je gekke gedachte kronkels, GEWELDIG.

    Fijn weekend yvon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is ook niet verplicht om te luisteren ;-) En zoals ik altijd zeg: Smaken verschillen :-P

      Jij ook een fijn weekend!

      Verwijderen
  4. Mijn man is groot fan van Rowen Heze en als we op vakantie gaan, hoor ik o.a. dát nummer tig keer voorbij komen..tja hij rijd, dus hij mag dan de muziek kiezen:-)...die ken ik dus wel en daarom ben ik blij dat je voor MJ hebt gekozen en ik snap je neuskronkel helemaal hoor, heb zelf ook wel een neus voor dat soort bruggetjes...:-) Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, leuk om te horen dat ik niet de enige kronkelaar ben ;-) Als rasechte Limburger vind ik ze ook wel goed, maar meer voor tussendoor eens een keer ;-)

      Groetjes terug!

      Verwijderen
  5. Ik vlieg moeiteloos naar andere lichaamsdelen bij het clipje. Allereerst de inwitte make-up op Michaels gezicht, dat zo contrasteert met de neefjes. Van wie zijn dat er eigenlijk? En dan de prominente tepel van de ene...tussen de satijnzachte bloeshelften verschijnt telkens die ene tepel. Waar tante nog genadeloos afgesabeld werd toen ze datzelfde ding liet zien, is ie hier de hele clip in beeld, sterker nog alle twee op een gegeven moment! En meteen vraag ik me af 'wat is er mis met de tepels van de twee andere neefjes. Overigens alle drie al heel jong metrosekueel, net als oom....het zal wel verkopen, dat opgegeil van de muziek met beelden. Voor mij hoeft het niet, de muziek glijdt er zo in, mooi, ook op het irritante af, omdat het wat zoet is. Ach, hebben we af en toe nodig. Ik trek er mijn neus niet voor op...:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ja je hebt weer eens gelijk. Maar volgens mij is de metroman weer uit toch? Toch klinkt ie wel lekker, en ja ook zonder beelden!
      Ow en ze zijn trouwens de zonen van mister Tito Jackson.

      Verwijderen
  6. Sooo true, hij had een schattig neusje vroeger! Mooi de neus en zijn (on)aangenaamheden beschreven. Ik vind in elk geval jouw blogje het neusje van mijn zalm!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eerst een frisse neus halen en dan met de neus in de boeken:)

    Mooi blogje José.

    BeantwoordenVerwijderen