zondag 18 augustus 2019

Muzikale inspiratie ...


Muziek;
Het laat me nooit los, inspireert me tot gedachten en schrijfsels. Alleen een titel kan al tot de verbeelding spreken of een artiest die me diep raakt - je snapt me wel denk ik ;-)
Te weinig kom ik er aan toe tot mijn eigen spijt. Soms komt er nog wel wat zinnigs uit hoor.

Afgelopen maandag bijvoorbeeld werd er op onze Facebookpagina ---> KLIK een "muzikaal"-schrijfsel van mij geplaatst. The Police (met hun nummer Roxanne) hielp me een eind op weg.
Bij die post vroeg ik aan onze volgers om me onder te dompelen in hun favo muziek, een titel aan te reiken of een genre of whatever er voor liedje door hun hoofd spookt met de regelmaat van de klok.
Daarbij kreeg ik van Moordwijf Liesbeth het prachtige kippenvel-nummer 'A case of you' van KD Lang! 
Uiteraard ga ik er niet een letterlijke vertaling van maken maar uit ik mijn eigen gevoel bij het horen van de tekst, daarbij hopend dat ik niet het hele liedje VERPEST ;-)
Dichterlijke vrijheid zullen we het maar noemen.

Het origineel is van Joni Mitchell, gecovered door heel veel artiesten. Maar aangezien Liesbeth specifiek aangaf dat het om de versie van KD Lang ging zet ik die er uiteraard bij hier :-)

Mijn gedicht ...

KD lang – A case of you

Je flaneert over mijn lippen
als een bitterzoete kwelling
je ziel sluimert in mijn bestaan

Etherisch de liefde
onbestendig jouw gedachten
schitterend in afwezigheid

Mijn duivels verlangen,
nauwelijks verenigbaar,
jouw lichtzinnige aard

Te vaak, teveel, constant
zou ik je willen bottelen
je vrije geest beteugelen

Je vangen in druppels
afwisselend nippend,
gulzig absorberend

Liefde en hartstocht
onze zuurstof, ons bloed
definitief emulgeren


Al benevel je eeuwig mijn brein
ik verlang, begeer en zucht,
het zal nimmer nooit teveel zijn





Uiteraard mag je hieronder in een reactie ook jouw muzikale voorkeur/favosong of zelfs meerderen spuien - graag zelfs!!
Daag me uit en ik probeer er in de vorm van een gedicht of verhaal iets mee te schrijven.
Alvast bedankt! ;-))


©José
Augustus 2019









Geen opmerkingen:

Een reactie posten