dinsdag 30 december 2014

Karen Rose - Heb je me gemist?























Auteur: Karen Rose
Titel: Heb je me gemist
Genre: Thriller
Uitvoering: Paperback (653 pagina's) en Ebook
ISBN: 9789026136290

Omschrijving:
Heb je me gemist? is het verhaal van hoofdofficier van justitie Daphne Montgomery. Zij heeft na een zware tijd een solide leven voor haarzelf en haar zoon weten op te bouwen. Haar zorgvuldig opgebouwde vertrouwen in de mensheid wordt echter danig op de proef gesteld wanneer haar zoon ontvoerd wordt.
In de boeken van Karen Rose worden de harde misdaadaspecten afgewisseld met een flinke dosis romantiek. Dat levert haar in Amerika de naam Koningin van de Romantic Suspense op.

Over de schrijfster:
De thrillers van Karen Rose worden uitgegeven in twaalf landen en zijn bij verschijning instant-bestsellers in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Duitsland. Met elk nieuw boek neemt haar populariteit toe. Ook in Nederland stijgt de ster van Karen Rose met elk nieuw boek. Voordat ze zich fulltime aan het schrijven wijdde, was Karen Rose een succesvol chemicus. Ze woont in Florida met haar man en kinderen, en als ze niet schrijft, traint ze voor haar zwarte band in karate.

Voor het gemak heb ik even een site gezocht over haar bibliografie want die is onderhand behoorlijk lang aan het worden (en ik ben haar nog lang niet moe hoor!!!) zodat het wat overzichtelijker wordt qua karakters en plekken waar de boeken zich afspelen ---- > KLIK

Over Heb je me gemist?:
Op de valreep van 2014 nog een #aanrader!!
De glansrollen zijn in dit boek uit de Baltimore-serie weggelegd voor Hoofdofficier van Justitie Daphne Montgomery en Joseph Carter die werkt bij het TZG (Team Zware Geweldsmisdrijven) dat een samenwerkingsverband is tussen de plaatselijke politie en de FBI.
Naast deze twee hoofdlijnen zijn er zoals we van Rose gewend zijn ook weer oude bekenden die op de proppen komen, bekenden die je eerder al in je hart sloot of verafschuwde.

Daphnes zoon Ford wordt ontvoerd terwijl ze druk bezig is in de rechtbank om een moordenaar achter slot en grendel te krijgen.
De ontvoerder laat een heel arsenaal aan bewijsmateriaal achter. Dat lijkt in eerste instantie behoorlijk dom maar is dat wel zo?
Daphnes zware, trieste verleden lijkt om de een of andere reden te maken te hebben met deze ontvoering. En steeds dat zinnetje dat haar blijft achtervolgen – Heb je me gemist?!!
Al lezend kom je steeds meer over Daphnes verleden te weten waardoor de puzzelstukjes een voor een op hun plek terechtkomen

Joseph heeft ook geen makkelijke tijd gehad en is al vanaf hij Daphne voor het eerst ontmoette helemaal stapel op haar. Geen van beiden durven echter zomaar de stap te zetten. Maar als Ford verdwenen is brengt het noodlot hun dichter bij elkaar, zal hun bagage de liefde in de weg zitten?
Ford is prioriteit nummer één natuurlijk en ze doen er alles aan om de doelbewust geplante bewijzen te koppelen aan personen uit Daphnes leven. Komt het kwaad vanuit de familie van de moordenaar die terecht staat of is haar ex en zijn familie weer met misselijkmakende spelletjes bezig?

Een andere hoofdlijn is weggelegd voor Mitch a.k.a. Doug – het genie – meesterbrein achter de ontvoering. Hij wil wraak op Daphne en het interesseert hem echt niet hoe – waar en wie hij daarvoor op zijn weg meesleurt in het verderf of wie hij daarvoor naar het hiernamaals moet sturen, zijn wraak zal zoet zijn!

Een scala aan personen die een race tegen de klok voeren met alle gevolgen van dien.
Spanning – Romantiek en een vleugje erotiek, de heerlijke boeken van Karen Rose zijn (voor mij in ieder geval altijd een weldaad om in weg te duiken.
Zo ook dit boek weer – maar – daar blijft het niet bij!
Als bonus krijg je er gratis en voor niks het korte verhaal Verbroken stilte bij
Waarover Rose het volgende schrijft:




Dus een extra “afsluiter” en meteen een voorproefje voor haar nieuwe boek Over de schreef dat in Mei 2015 in ons land zal verschijnen ….
Dagen tellen dus tot het zover is ;-)

Eenmaal een Karen Rose-fan – Altijd een Karen Rose-fan!!

Het was weer genieten, een heerlijke dikke pil maar niet weg te leggen en spannend tot het laatst. En dan dat extraatje, echt een aanrader weer!

Heel erg bedankt weer Uitgeverij De Fontein voor dit recensie-exemplaar!
En ook dank voor weer een jaar vol hoogtepunten op leesgebied, jullie weten er de juweeltjes uit te plukken, daar wordt een mens blij van!

©José December 2014




3 opmerkingen:

  1. Hi Jose...alles goed? sorry dat ik niet zoveel reageert , vaak zie ik de blogjes niet...en ik lees graag eerst om toch een leuke reactie achter te laten..Ik hoop volgend jaar ik meer tijd heb en meer alles gaat indelen...fijne jaarwisseling en liefde van ons...soraya en huub

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben alleen al een Karen Rose fan van jouw recensies te lezen :-) Bedankt voor je link, ik heb hem opgeslagen.
    Ben nog eentje van Jojo Moyes aan het lezen ... een ware schop tegen mijn kont, ik kan dus echt die bib niet uitwandelen zonder boeken mee te brengen en het probleem is dat ik er steeds moet wegbrengen ... vicieuze cirkel ;-) Ik wil zo graag aan mijn e-reader exemplaren beginnen ... misschien moet ik maar eerst beginnen met een hoesje te haken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ja zo blijft het een vicieuze cirkel, maar wel een fijne cirkel :-P
      LOL, ja dat scheelt vast wel als je eerst een hoes haakt. Maar die epub raken niet over de datum dat is het fijne er van, altijd een tussendoortje bij de hand als je het nodig hebt.

      Verwijderen